پرسش: ۲۸ سالمه و مشغول تحصیلاتی عالی هستم. چند سالیست که با دختری مرتبطم ۳۱ ساله با تحصیلات و موقعیت کاری بهتر از خودم ( شرکتی موفق دارد) که درباره رابطه‌مون حرف‌های ضد و نقیض میزند . از طرفی می‌گوید عاشقم نیست از طرفی خواستگارهای خیلی خوبش را پس میزند. من درگیری‌های خانوادگی داشته‌ام از کودکی که باعث می‌شود از ازدواج پرهیز داشته باشم از سویی این دختر را دوست دارم اما نمیدانم پا پیش بگذارم یا نه. دوست دارم حامی خانواده‌ام نیز باشم و الان شرایط مالی و کاری و خانوادگیم به ازدواج نمیخوره و جرات ازدواج ندارم!
پاسخ دکتر شیری:
سلام من را پذیرا باشید
۱- خیلی به ظاهر حرف‌های این دختر خانم اعتماد نکن چون واضحه که از کمی رازآلود بودن و غیر قابل پیش بینی بودن لذت میبره به همین خاطر پیام‌های متناقضی برایت میفرستد: هم دوست داشتن هم زیاد نداشتن در حالیکه دوستت دارد، حسابی هم گرفتارت است و این را از انتخابهایش، حمایت‌های خوبش میتوان فهمید. او در سنی است که بلاتکلیفی برایش سم است و بی‌تصمیمی شما میتواند او را سرخورده کند. جنس زنانه دنبال صراحت و قاطعیت و مسوولیت پذیری مردانه است و اگر رفتارتان دخترانه باشد یعنی پذیرش و تسلیم و قاطعیتهای مقطعی تکانشی داشته باشید او را از دست میدهید.
۲- دستاوردهای تو از او کمتر است و این معنای خوبی ندارد. ممکن است اوائل زندگی خیلی نقش شوهری را نتوانی در خودت پیدا کنی ولی همانطور که نوشته اید، نقاط ضعف شما در او مبدل به نقطه قدرت شده است. این فی نفسه زمانی خطرناک میشود که شما رشدهای لازم را انجام ندهید.
۳- اختلاف سنی که نوشته اید من را نگران نمیکند زیرا ثبات بهتری را نوید میدهد.
۴- وقتی میخواهیم ازدواج کنیم، باید تکلیف یک رابطه خیلی مهم را در زندگی خود تعیین کنیم: رابطه با خانواده خود و خانواده همسر. شما سختیهایی کشیده اید که هضمش برای غیر شما سخت خواهد بود، با شرحش برای همسرتان فقط توقعتان بالاتر میرود که او درکی عمیق تر داشته باشد پس در این مورد خویشتن داری کنید. حمایت از مادرتان بخشی از زندگی شماست و بیشتر بخش مهمی از سفر زندگی یک زن خواهد بود. هر زنی اگر به جای اینکه جنگهای به موقع زندگی خویش را در پیش بگیرد ، همه جنگهایش را در مادری کردن فرضا ، هدایت کند ممکن است مادری بشود متوقع که فرزندانی بدهکار تربیت کند با بندناف نبریده! یعنی دختر و پسرش همیشه از اینکه لذتهایی فردی تجربه کنند عمیقا وجدان دردهایی دارد زیرا مادر از این تجربیات محروم بوده است.در این صورت ما با رابطه ای آسیب خورده مبتنی بر رنجش روبرو میشویم. من فکر میکنم با سایر برادران و خواهرانت باید از الان شبکه حمایتی معقول و نه وسواسی نسبت به خانواده تشکیل دهید و بروید خوشبختی را تجربه کنید.

 

👈 آموزش‌ غیرحضوری ازدواج مثبت ۳۶۰ (با تدریس دکتر شیری):

بسته ازدواج مثبت 360

 

14 پاسخ
  1. بيتا
    بيتا گفته:

    سلام اقاث دکتر من با پسری دوستم که از من ۶ سال کوچیکتر. من دیدم نمیتونم این رابطه رو ادمه بدم واسه این بهم زدم چون حرفش و عملش یکی نیست ولی این بعد سه ماه برگشت ولی رفتارش سرده! من ٣٢ سالمه اون ٢۶ هر دو هم انگلستان زندگی میکنیم

    پاسخ
  2. م.م
    م.م گفته:

    سلام آقای دکتر
    من ۳۶ سالمه و با یه آقای ۲۸ ساله ارتباط عاطفی دارم. همه چیز خیلی خوبه و مشکلی نداریم. حتی حس نمیکنم که بین ما فاصله سنی زیادی هست. کسی هم تا حالا متوجه نشده چون سن من خیلی کمتر نشون میده حتی از ایشون. میخوام ببینم آیا نظر شما چیه؟ ایشون از لحاظ شغل و تحصیلات در سطح بالاتری از من هستن.

    پاسخ
  3. سمیرا
    سمیرا گفته:

    دختری که در آستانه سی سالگی . کجای ی رابطه باید راجب ازدواج حرف بزنه ؟ بعد سه و چهار ماه زوده راجب ازدواج حرف بزنه ؟ از همون اول بگه دنبال ازدواجم پسر فراری نمیده ؟

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      در همین زمینه میتونید سایر مطالب و مقالات مرتبط با ازدواج را در وبلاگ مطالعه کنید
      با احترام

      پاسخ
  4. کیارش
    کیارش گفته:

    ممنون واقعا عالی بود،مرسی که مارو تو سواد خودتون شریک میکنید و اینهمه وقت میزارید،قدردان زحماتتون هستیم ما.

    پاسخ
  5. علیرضا
    علیرضا گفته:

    من در شرایط کاملا مشابهی هستم با این تفاوت که دستاورد های من بیشتر از شریک عاطفیم هست. چقدر این مطلب بهم اعتماد به نفس داد.

    پاسخ
  6. Fatemeh
    Fatemeh گفته:

    امان از مادرانیکه با ایثارگری خودشون،فرزندانی ایثارگر بار میارن که بقول خودتون بره فلان ابشار تفریح غم داره که مادرم باهام نیست… بند ناف های هیچ وقت بریده نشده،فقط اولی اونم بزور دکتر

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      خانم منفرد
      پرسش و پاسخهای آموزشی دکتر شیری از بین کامنتهای پر مخاطب و بحث و تبادلات نظر در پیج ایسنتارگامشان انتخاب میشوند
      آدرس پیج اینستاگرام در همین صفحه درج شده است

      پاسخ
  7. عاطفه
    عاطفه گفته:

    سلام اقای دکتر
    من دختر ساله هستم دانشجوی پزشکی که یکی از هم دانشگاهی هام چند وقتی است که بهم پیشنهاد ازدواج دادن ایشون رو میشناسم و میدونم که انسان خوبیه ولی از سمتی کاملا دو انسان متفاوتیم ولی توی صحبت هایی ک.کردیم توی این مدت هیچ وقت دچار مشکل یا بخث نشدیم…ب مشاور مراجعه کردیم ایشون گفتن ازدواجتون high riskهست وای ایشون دوباره پای درخواستشون هستن و من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون اون مشاور بهم گفت ک ایشون ادمی نیست ک بشه بهش تکیه کرد توی زندگی و مردونگی لازم رو نداره و حالا من واقعا نمیذونم باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      برای پرسش شخصی لطفا به سایت porsesh24.com مراجعه نمایید تا کارشناسانمان پاسخگویتان باشند

      پاسخ
  8. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام آقای دکتر من ۲۳ سالمه و علاقه ای به ازدواج در این سن ندارم بخاطر این موضوع خیلی اذیت میشم واقعا نمیدونم چطور خانواده و اطرافیانم رو متقاعد کنم خیلی به کمکتون نیاز دارم نمیدونم باید چکارکنم با صحبت از ازدواج موج منفیاز عصبانیت و خشم تو‌وجودم میاد …

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *