اغلب ما یک نکته مهم را نمی دانیم؛ اینکه جذابیت فقط زیبایی نیست؛ بلکه مجموعه ای از ویژگی هاست.

🔶 پرسش و پاسخ اول ـ جذابیت، یعنی زیبا بودن؟

✍️پرسش: آقای دکتر من دختری ۲۳ ساله هستم که احساس می کنم در مقایسه با خواهر ۲۲ ساله ام و حتی خیلی از دختران دانشکده ی خودمان اصلا دیده نمی شوم و بعید است اصلا مردی به خواستگاری من تمایلی نشان دهد! یکبار هم که خواستگار داشتم، از چهره طرف خوشم نیامد و الان احساس می کنم همان یک شانسم را هم از دست دادم و خدا مجازاتم کرده. درست فکر می کنم؟

📝 پاسخ دکتر شیری

ازدواج مقوله ای است که برای آن از یک طرف نباید وسواسی شد و از طرفی نباید بی محابا بود. من قویا معتقدم ازدواج مقوله ای است که هم جنبه های روحی روانی دارد و هم عاطفی و هم حقوقی. ازدواج یک رابطه نیست که اگر خسته شدیم و دلمان را زد بی خیالش شویم. اما در این مقوله جذابیت فیزیکی چرا مهم است؟ دلیلش به راحتی قابل اثبات است. چون بالاترین میزان طلاق در کشور ما به خاطر مسائل جنسی است (کنگره کشوری سلامت خانواده ۱۳۸۸) و خودبه خود بخشی از مشکلات جنسی، ناشی از عدم دقت در این زمینه در مراحل انتخاب است. اما آیا جذابیت فیزیکی یعنی زیبا بودن؟ خیر! کسی منکر این نیست که زیبایی خودبه خود آدم را خواستنی تر و جذاب تر می کند ولی نکته این است که جذابیت ترکیبی است از جذابیت فیزیکی به علاوه جذابیت رفتاری که من تیتروار به شاخص هایی اشاره می کنم که در جذاب ترین مردان و زنان دنیا شناسایی شده و شما هم می توانید بخش هایی از آنها را در خودتان فراهم کنید.

✅ آراستگی ظاهر: متناسب پوشیدن، همیشه اسپرت نبودن، همیشه لباس رسمی نپوشیدن، تنوع رنگی متناسب با فصل و رنگ پوست خود داشتن؛ یادمان باشد بهترین خواستگار ما ابتدا ما را می بیند و حتی اگر مثل من نویسنده چهره ای معمولی دارید، با رعایت نکات زیر می توانید تاثیر برخورد اولتان را بهینه کنید.

✅ با ادب بودن: منظور وسواسی بودن در طرز صحبت و استفاده از کلمات قلمبه، سلمبه نیست؛ بلکه لازم است در رفتار با یک بزرگتر یا کوچکتر از خود، یا احترام به یک خانم، احترام به خانواده و اطرافیان کسی که با ما ارتباط دارد، تبریک و پاسخ تبریک های روزهای خاص، ادبیات نامه نگاری و ارسال ای میل و خلاصه مبادی آداب بودن خودش را نشان بدهد. شاید خیلی از پسرها نتوانند حدس بزنند که رفتار احترام آمیز نسبت به یک خانم، چه تاثیر عمیقی بر او می گذارد. وقتی نامزد خود را به یک رستوران دعوت می کنید و هنگام ورود به محل از او می پرسید که کدام میز را می پسندد (حتی در حالتی که خیلی هم فرقی ندارند)، حتما یک خانم متوجه این احترام می شود. یا وقتی که صندلی او را برایش عقب می کشید که راحت تر بنشیند. (برای خانم سخت است صندلی اش را با یک دست عقب بکشد زیرا دست دیگرش کیفش را گرفته اما وقتی مردی این توجه را نشان می دهد، بیشتر خانم ها می گویند چه مرد فهمیده ای!) شاید بگویید که بابا شما هم دلتان خوشه ! اما من تاکید دارم که این ظرافت ها و ریزه کاری ها کم کم رابطه را متحول می کند و مرد و زن را به سمت رعایت حقوق بالاتر در ازدواج سوق می دهد.

✅ مهارت های ارتباطی: خوب گوش کردن، به موقع حمایت کردن و تایید دادن به کسی که دوستش داریم باعث دلگرمی می شود. بسیاری از مردم هنوز نمی دانند پیامی که مخاطب ما از ما می گیرد، بسیار مهم تر از کلماتی که به هم می گوییم، به همین دلیل است که تاکید می کنند حرف های مهم را تلفنی و پیامکی و ای میلی به هم نزنید چون احتمال سوء تفاهم زیاد است.

✅ آگاهی های جنبی: اینکه شما تحصیل کرده باشید، قاعدتا باعث می شود بیشتر به حرف های شما توجه کنند و درباره شخصیت شما نوعی جدیت و هدفمندی را حس کنند. اما با وجودی که معلومات مختلف درباره تاریخ، فلسفه، موسیقی ها و فیلم های روز دنیا، رخدادهای مهم کشور و دنیا باعث می شوند شما وزین دیده شوید، مراقب باشید در تله خودنمایی علمی و اظهار فضل نیفتید. منظور، نمایش آگاهی نیست؛ بلکه خودآگاهی ای است که با مطالعه، دیدن فیلم و شنیدن اخبار روز دنیا حاصل می شود.

✅ حس شوخ طبعی: یکی از نه مهارت اصلی جذابیت افراد موفق در تجارت و روابط شخصی، حس شوخ طبعی است. اگر نمایشگاه کاریکاتوری بود با نامزدتان بروید و درباره آثار آن بیندیشید و نظر همدیگر را جویا شوید. کتاب های سامپه و شل سیلوراستاین و بزرگمهر حسین پور به ویژه برای سن و سال های ۲۵ تا ۴۵ بسیار فهمیدنی و خندیدنی است. لطیفه ها را تمرین کنید، بدترین کار این است که جوکی را که باید با شور و حرارت تعریف کنید، برای محبوبتان پیامک کنید ! با هم بروید و بدهید کاریکاتور دونفره تان را بکشند و این تصویر را در پس زمینه تلفن های همراهتان بگذارید.

این مطلب را هم بخوانید
دوباره آغاز کن، فیلم سینمایی Begin Again 2014

بنابراین شما هم می توانید دختری بشوید با ظاهری آراسته و رفتاری خواستنی. ضمن اینکه بهترین کار را کرده اید که به خواستگاری که چهره اش را نمی پسندید، جواب منفی دادید چون با ازدواج با او همیشه احساس شکست می کردید و این احساس شما به او هم احساس یک مرد موفق را نمی داد. در ضمن خدا اهل مجازات های خرافی نیست و به بندگانش عقل داده است تا خطا نکنند. شما هم که کار غیرعقلانی ای نکرده اید.

 

🔶 پرسش و پاسخ دوم ـ وقتی زیبا نیستم، غصه می خورم!

✍️پرسش: من ۲۲ سالگی ازدواج کردم. الان سی و یک ساله هستم. شوهرم ۵ سال از من بزرگتره. ما هر دو از بچه های موفق شهرمون بودیم. ازدواج سنتی کردیم. هنوز فرزندی نداریم. بذارید بی حاشیه بگم من هیچوقت از چهره ی خودم راضی نیستم. نقصی توی صورتم دارم که هنوز نتونستم باهاش کنار بیام تا یه زمانی این احساس با یکسری موفقیت های تحصیلی و هنری جبران میشد. یا حداقل حواسم پرت میشد. خیلی سعی کردم شکرگزار و مثبت و قوی باشم. موقع ازدواج یک احساس احمقانه ای از سپاسگزاری نسبت به همسرم احساس می کردم که با من ازدواج کرده.

تقریباً همه جوره سازگار بودم. شاید باورتون نشه اما من یادم نمیاد تا حالا بیش از دو سه بار با هم دعوا کرده باشیم. ولی در حسرت این موندم که یک روز همسرم با من از زیبایی بگه. حتی به دروغ. حتی بگه تو برای من زیبایی ! بدبختانه من در خانواده ای بودم که تا حدی مرفه و اسم و رسمی داشت. و جدیدا این برام سواله که همسرم من رو چرا انتخاب کرد؟… چرا؟ چرا اگر براش جذاب نبودم اومد سراغم؟ با اینکه بحران های روحی رو در تنهایی می گذرونم اما سعی کردم توی این سالها پویا باشم و حرکت کنم. ادامه تحصیل دادم. خدا رو شکر شغل و درآمد خوبی دارم. وجهه و جایگاه اجتماعی خوبی دارم. اما درونم پر از غمه. خیلی تلاش کردم با خودم کنار بیام. اما هرچی سنم بیشتر میشه بیشتر ناتوان می شم.

راستشو بخوایید فکر می کنم ما دیگه به هم علاقه و احساسی نداریم. و اگر کنار هم هستیم فقط برای یک سری امتیازات اجتماعی هستش. انگار برای هم مزایا داریم…. وقتی زیبا نیستم واقعاً چه باید بکنم ؟

📝 پاسخ دکتر شیری

سلام من را بپذیرید
نامه شما را خواندم
متاسفم که اینقدر درونت بهم پیچیده است

✔️ زیبایی یک حس شخصی است و مبتنی بر سلیقه. معلوم است به سلیقه خودت و شاید چون کسی از کودکی درباره ظاهرت حرفی نزده، تصویر خوبی از خودت نداری. در لایه اول میتونی از یک استایلیست کمک بگیری. استایلیست کسیست که به ما میگوید چه تیپی ، چه نوع آرایشی، چه لباسهایی مناسب چه مراسمی ، چه HAIRCUT مناسب مان است.استایلیستها کمک میکنند لحظاتی خوب را تجربه کنیم ، حتی اگر عمیق نباشه ولی من در مطبم دیده ام تاثیر یک چنین زیبایی متفاوتی ولو برای مدتی کوتاه ، امید بزرگی فراهم می آورد

✔️ مساله عمیقتری که در شما میبینم ، یک سایه شخصیتی است. سایه شخصیتی چیزی است که نمیخواهیم در خودمان ببینیم. سایه مشهوری که تو و خیلی هامون حمل کرده ایم ، عبارت است از : جوجه اردک زشت. در بدترین شرایط باید بپذیریم زیبایی خاصی نداریم در ظاهرمون و بریم سراغ بقیه موفقیتهای زندگی ( که تا حدی رفته ای ولی دائم میشینی نشخوار میکنی ظاهر معمولیت را و این باعث میشه درد بکشی دختر خوب )

✔️ خیلی از مسائلی که نوشته ای مثل معمولی شدن برای یکدیگر ربطی به قیافه تو نداره ، عمر رابطه شما به جایی رسیده که باید یکبار دیگه از نو ، لایروبی بشه. هم زندگی جنسی تون هم طرز گفتگوتون باید طوری بشه که خواهر برادر نشید

✔️ نوشتید که از تعریف سایر مردان خوشتون اومده ، خب این ناشی از این است که هر آدم سالمی از مورد توجه قرار گرفتن بقیه لذت میبره اما درست تشخیص داده ای که خشمی اون زیر داره وول میزنه که ممکنه کار دستت بده. خیانت و لغزش اکثراً در زنان ناشی از خشم است نه هوس

جهت دسترسی به درس معرفی‌شده، بر روی تصاویر زیر کلیک نمایید:

 

 

17 پاسخ
  1. ابراهیمی
    ابراهیمی گفته:

    دکتر یعنی دقیقا با پاسخ هاتون میزنید به هدف و اصل مطلب و میگین ممنون از راهنمایی های خوبتون

    پاسخ
  2. الی
    الی گفته:

    چرا واقعا اکثرا مردایی رو دوس داریم ک خوشتگل نیستن ؟ینی شخصیتشون جذابه ولی ظاهرشون نه!ولی مردا همش زنهای خوشگلو میخان.البته خواستن دلیل بر نگه داشتن نی ولی اولش همه میگن زنم خوشگل باشه خوشگل باشه..

    پاسخ
  3. الی
    الی گفته:

    این سوال منم هست.واقعا بده ادم اونطوری ک میخاد زیبا نیست و غصه بخوره.من دقیقا همینم.بعضی دخترا اینطوری نیستن اصلا .چجوری واقعا

    پاسخ
  4. آرمینه
    آرمینه گفته:

    اینقدر جامعه ما این زشتی و زیبایی رو تو سر ادما زده و پررنگ کرده همه میرن دماغ عمل میکنن…ال میکنند بل میکنند…بنطر من یه قیافه ی خیلی معمولی با تیپ و اعتماد بنفس خوب خیلی میتونه جداب بشه.الان دگه جدابیت مهمتر از خوشگلیه…خیلی خوشگلا هستند که بعد یک دقیقه معاشرت اصلا دگه جداب نیستند.

    پاسخ
  5. aftabi
    aftabi گفته:

    جواب مسخره ای ک معلومه از درک ناصحیح زیبایی میاد…شما زشتی رو.نمیتونی انکار کنی. اصلا نمی تونی حتی درک کنی وقتی یک خانم تو جامعه ظاهر بین گند ایرونی زیبا نیست و پولیم برای رسیدگی ب ظاهرش نداره یعنی چی…فقط خواستی ی چیری بگی

    پاسخ
  6. نسیم
    نسیم گفته:

    دکتر فرمایش شما به نظر میرسه فقط در مورد نگاه و قضاوت خانومها به آقایون صدق میکنه و کاملا درسته….چون خانومها معمولا بیشتر به شعور و محترم بودن اهمیت میدن تا خوشگلی.
    اما برای جذاب بودن خانومها در چشم آقایون مطمئنا تفاوتهایی وجود داره…

    پاسخ
  7. پسر زشت
    پسر زشت گفته:

    ای بابا دلتون خوشه. بخدا و به عمری که ازم به نامردی و بطالت رفت قسم همه چی صورته و زیبایی ظاهر. سیرت و طیایی باطن و این حرفها دقیقا مثه مدرک دانشگاهی میمونه مفت نمی ارزه.
    خوش بحال اون پسرهایی که زیبا و جذاب و خوشتیپن الان زن و بچه دارن یا کلی دوست دختر و کشته مرده.
    ولی من بدبخت هیچی ندارمنه دختر با هام دوسته نه پسر. کلا تنها و بی کسم.

    پاسخ
  8. ر
    ر گفته:

    به این علل کسایی که از چهره شان راضی نیستند نباید ناامید و مایوس باشند:

    علت یک
    همه انسان ها از بسیاری از نعمت ها برخوردار و از برخی محرومند که شامل : سلامتی ، ثروت ، پدر و مادر در طول زندگی ، بهره هوشی کافی ، استعداد ، اصالت خانوادگی ، موقعیت اجتماعی ، زیبایی ظاهر می باشد که زیبایی ظاهر در اولویت آخر قرار می گیرد چون نسبت بقیه نعمت های ذکر شده ضروریت کمتری دارد. به نظر شما کسی که خوشگل است ولی با بیماری دست و پنجه نرم می کند یا در فقر و نداری مطلق و به نان شب محتاج به سر می برد اوضاع بهتری دارد یا برعکس؟

    علت دوم
    مشکل خیلی ها اعتماد به نفس پایین است؛ اگر افراد زیادی به خصوص در گروه های سنی مختلف شما را به عنوان خوشگل یا جذاب خطاب می کنند پس همین جور هم خودتان در نظر بگیرید و
    تنها مشکلتان این است که اعتماد به نفستان کم است پس روش کار کنید. این را هم در نظر بگیرید طبق نظریه اندیشمندان و محققان شما به نظر دیگران ۴۰ درصد جذاب تر از تصور خودتونید.
    علت سوم
    اگر تا حالا شده افرادی به شما زشت بگن در حالت اول علتش ناشی از حسادت است چون با نیش زدن به شما می خواهند عقده هایشان را که ناشی از دست نیافتن به داشته های شماست خالی کنند در حالت دوم شما در سلیقه شان نیستید نباید فکر کنید هر کس هر چی به شما نسبت داد، شما حتما همونید؛ یک کیف زنانه در یک مغازه را فرض کنید که طراح و سازندش کمال زیبایی و ظرافت که در طراحی و دوخت که به فکرشان رسیده روش پیاده کردند ولی در برخورد باهاش، در حالی که افراد زیادی میان میگن :«وای چه خوشگله» یه عده هم پیدا می شن میگن :«چه زشت و بد ترکیبه.» این تفاوت نظرات به دلیل نسبی بودن زیباییه و در مورد شکل صورت انسان هم صدق می کنه چون هر کس معیار هایی خاص خودشو برای زیبایی داره یکی صورت گرد، دیگری کشیده یکی چشم مشکی، دیگری رنگی یکی ابروی خطی، دیگری شمشیری یا هشتی و…….. دوست داره.
    علت چهارم
    این نگرش اشتباه وجود دارد که برخی افراد فکر می کنند که «فقط» افراد خوشگل بهترین ازدواج را می کنند شاید شما هم بار ها خودتان دیده باشید یک فرد زیبا رو با کسی ازدواج کرده که در نظرتان از لحاظ قیافه در سطح خیلی پایین تری قرار داره. در واقع «خیلی» افراد جذب کسانی می شوند که چهره ای چندان زیبایی ندارند ولی به اصطلاح به دل طرفشان نشسته اند یعنی اینکه انتخاب کننده حس خوبی به آن داشته که این حس «معمولا» به دلیل داشتن شباهت در اجزای صورت به کسی که در گذشته براشون محبوبیت داشته و برخورد خوشی از خود نشون داده، دارند به همین ترتیب به آن خصوصیات در چهره تصور و حس خوبی دارند چون تجلی گر آن افراد هستند و حالت هایی دیگری برای جذب افراد وجود دارد مثل روی گشاده ، رفتار و کردار پسندیده ، گفتارشیرین و آراستگی ظاهر که تصور ذهنی از آن فرد را مطلوب می کند. پس اگر کسی قیافش به نظرش زشت است اگر شانس یارش باشد در آینده نزدیک یا دور «ممکن» است به دل کسی بنشیند که خوشبختی را براش به ارمغان بیاورد.
    چه بسا افراد خوشگلی که ازدواج موفق نداشته از زندگی شان راضی نیستند.
    علت پنجم
    طرز فکر اشتباه دیگر این است که بعضی ها فکر می کنن که «همه» کسایی که از زیبایی ظاهری برخوردارند ادمای شاد و راضی اند و روی ابر ها سیر می کنند.
    اما در واقعیت این قبیل افراد ممکن است در این زمینه آسیب پذیر تر هم باشند چون انقدر از اطرافیانشان تحسین شنیده اند این توقع درونشان ایجاد شده که به چشم هر کسی زیبا هستند و اگر قرار باشد فردی بیاید و ظاهرشان را توصیف کند انتظار شنیدن چیزی جز تحسین را ندارند و وقتی با توصیف معمولی چه برسد به زشت رو به رو می شوند ، احساس تزلزل و سردرگمی پیدا می کنند.
    همچنین گاهی افراد زیبا رو به دلیل حس برتر جویی که «احتمالا» در درونش به وجود آمده، اگه با افرادی برخورد کنند که آن افراد ظاهر زیبا تری نسبت به خودشان داشته باشند و همچنین اگه در یک مقایسه بندی با او قرار بگیرند و بازنده شوند از لحاظ روانی بهم می ریزند.
    علت ششم
    فکر اشتباه رایج دیگر این است که افراد با چهره خوب با فردی پایین تر از سطح قیافه خودشان ازدواج نمی کنند. باید این را گفت که این مطلب در برخی موارد صادق است اما این را هم باید نظر گرفت افرادی زیبایی هستند به دلیل برخورداری از صورت زیبا ، این ویژگی برایشان چندان جذاب و بزرگ به نظر نمی آید و به ویژگی ها و محاسن دیگری مثل اخلاق خوش ، شرافت ، چشم پاک و دل بی آلایش ، ثروت ، تحصیلات ، اصالت خانوادگی تمرکز می کنند و می خواهند شریک زندگیشان مکملشان باشد.
    و از طرفی این را نیز می خواهند که از نظر این خصوصیت برتر باشند و به اصطلاح در این مورد از همسرشان سرتر باشند و بین خودشان و پیش دیگران این حرف که « کدوم خوشگل تره » بحث پیش نیاید.

    پاسخ
  9. ر
    ر گفته:

    علت هفتم
    اگر پول و مقداری حوصله داشته باشید با این همه عمل های جراحی زیبایی و لباس های آنتیک، دیگر نباید غصه ظاهرتان را بخورید البته درست این است که آدم ظاهر خود را همان جوری که هست دوست داشته باشد ولی اگر باهاش کلنجار می روید و نمی توانید آن را بپذیرید، باید بدانید که گاهی با یه تغییر جزئی، صورت و چشم اندازتان خیلی تغییر می کند مثلا با کاشتن مژه و گونه و … زدن یک کرم پودر یا یک لباس خوش دوخت کلی منظرتان را زیبا می کند.
    علت هشتم و مهم ترین علت
    دل انسان باید زیبا باشد یه جمله کلیشه ای و صرفا برای دلخوش کردن نیست چون این یک حقیقت بزرگ است برای کسایی که می خواند در آخر برد کنند.
    طول عمر انسان حدودا ۷۸ سال تخمین زده اند و می گوییم حالا ما تا ۱۰۰ سال در این دنیا زندگی می کنیم و زیبایی یا همون خوشگلی (اگر برخوردار باشیم) را تا مرز پیری بهرمند ایم.
    ولی میلیارد ها نه! تریلیون ها هم نه! آندسیلیون و دودسیلیون ها در دنیای بعدی زندگی می کنیم کنیم که مدت بسسسسسسیار طولانی است؛ پس این خیلی مهم تر هست در آن زمان با چه قیافه ای سر می بریم.
    آن موقع زیبایی و زشتی روح خود را در چهره نمایان می کنند. کسی که در این دنیا درست زندگی کرده و خیرش به خودش و دیگران رسیده چنان پری چهری خواهد بود که از زیبا ترین انسان کره زمین صدها برابر زیبا تر است و اگر کسی گناهکار باشد و به فرد یا افرادی ظلم کند چهره ای زشت به معنی واقعی (هیولایی) به آن داده می شود، پس آن زمان هر کس چهره ای خواهد داشت که مستحق و لایق آن بوده. آنان زیبا یا زشت رویان حقیقی اند چون خدا شکل صورتشان را طبق باطنشان در می آورد و برای خدا ویژگی های اکتسابی ملاک است . و این فرصت به افراد به نظرزشت داده شده که به ویژگی های باطنی خود بیش تر تمرکز کنند و آن ها را پرورش دهند که زیبارویان حقیقی و ابدی باشند. البته درک این مطلب به میزان ایمانتان بستگی دارد .

    این مطالب عنوان شده بر گرفته از تجربه ، مقالات علمی و علم روانشناسی بود و به دلیل وجود مثال های نقض قید های «معمولا» «بسیاری» «برخی» استفاده شده.
    با هر شکلی که هستید با قدرت و اعتماد به نفس در راه زندگی حرکت کنید و بهترین ها را برای خودتان رقم بزنید.

    پاسخ
  10. محمدی
    محمدی گفته:

    خدا رو هزار مرتبه شکر میکنم که چهره خوبی بهم داده خداشاهده هرکی من رو میبینه میگه ده سال جوون تری اما خدا بین اینهمه خوبی فقط یه قد بلند تر نداده چون پسرم یوخده از رفقام کوتاه تر هستم اما چون ظاهر و هیکل خوبی دارم قدم اصلا تا حالا به چشم نیومده وحتی یه نفر هم نگفته کوتاهتری
    متأسفانه چیزی توی کشور باب شده که همه یه شخصیتی کامل میخوان (از اثرات یوتیوب و اینستاگرام)
    اما و اما متأسفانه خودشون نمیدونن این عکس یا فیلمی بیش نیست که فقط از چند سانیه یه یک شخص گرفته شده و با هزاران ادیت تبدیل به اینی شده که می‌بینیم، اما باید بگم که هیچچچ کس در دنیای غیر مجازی کامل نیست و نخواهد بود و باید گفت بر منکرش لعنت
    وقتی نقشی در ظاهر و زیبایی ندارید و وقتی بهش میگن این یک چیزیست ژنتیکی باید قبول کنید همین هستید که هستید
    در دنیای امروز باید انتظارات را پایین بیاریم و گرنه هیچ وقت ازدواج نخواهید و نخواهیم کرد
    چیزی که بعد از ازدواج بیشتر به چشم میاد، نظم، تمیزی، رفتار و روان و اخلاق شخصه و شاید فقط ۲۰ درصد اون در آینده زیبایی بشه.
    و یک چیز دیگر هم برای پسر ها و هم دخترا
    وقتی خودتون شخصی کامل نیستید انتظار این رو نداشته باشید که دیگران از همه نظر کامل باشن
    وگرنه همون شخص که شاید حتی بهتر از شما هم باشه هم دیگه گیرتون نیاد
    خواستم بگم که بدونید مثل ایشون این اتفاق براتون نیوفته
    شاید شما از طرف اون شخص هم بخشیده بشید ولی همیشه تاوان خواهید داد

    پاسخ
  11. بانوا
    بانوا گفته:

    زشتی زیبایی چیه خدا شانس بده یکی خوشگله گیر آدم بد افتاده بدبخت شده و یکی زشت عاقبت خوشبخت شده
    آن هایی زشت هستند موارد ازدواجشون شاید کمتر اما بهتره چون بابت اخلاق پسند شدند پس اینجور آدم ها انتخاب افراد فهیم و باطن دوست هستند پس عشق و ازدواجشون ماندگار تره

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *