AT MIDDLETONE یک فیلم تفکر برانگیز و کمدی نسبتا تلخ است که مناسب است زوجها تماشا کنند.

 

 

داستان فیلم درباره تور یکروزه آشنایی خانواده ها و فرزندان با کالج گرانقیمت میدلتون است ( اصل فیلم در یک کالج در واشینگتن فیلم برداری شده است). پدر جراح قلب ( با بازی زیبای اندی گارسیا ) و پسربیخیالش در یکسوی داستان قرار دارند و مادر فروشنده وسایل بچه و دختر ادبیات زده اش در سوی دیگر. فیلم سعی میکند تضادهای جالبی را در فرم نشان دهد که عملا در محتوا اینقدر متفاوت نیستند.

در خلال تور ، این زن و مرد که در نقش پدر و مادری شایسته و کنترلر بازی میکنند ، با کنجکاوی درباره یکدیگر وارد سفری هیجان انگیز موازی میشوند و از مسیر اصلی تور جدا میشوند و سفری درونی تر را به عمق نارضایتیهای میانسالی و عاطفی و…آغاز میکنند که دیالوگهایی صریح دارد که بدرد زوجهای چند سال از زندگی گذشته میخورد.

وقتی به طور سرزده و دزدکی با تمرین تئاتر دانشکده تداخل میورزند ، استاد تئاتر ازشون میخواد نقش یک زن و شوهر ناراضی را بازی کنند و ایندو بقدری زیبا این نقش را ایفا میکنند ( که در واقع خودشان را بازی میکردند ) که استاد و همه دانشجویان تماشاچی بهت زده میشوند و به گریه می افتند.

شخصیت دو نوجوان دختر و پسر فیلم نیز جالب است.

پسر درونگرای شرمنده از سنتی بودن پدر، علیرغم انتظار بیننده برای قبول ورود به این کالج دهان پر کن ، بالاخره مسیر خود را پیدا میکند.

دختر کتاب خونده عاشق ادبیات این فیلم پر است از ترسها و نفرتها و خشمهای حل نشده و زمانیکه در مواجه با بهترین استاد ادبیات رویاهایش ناگهان کنترلش را بر رفتارش با عصبانیت از دست میدهد ، علیرغم انتظار بیننده ، آینده ادبی خویش را به شدت تخریب میکند. در واقع بی ثباتی هیجان یاین دختر منبعث از مادرش نیز هست و لذا فیلم ارزش شخصیت شناسی خوبی هم برای علاقه مندان به این نوع مباحث دارد.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه میتوان یک مرد شایسته را کلافه نکرد؟

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *