✍️ من پسری ۲۸ ساله ام که منبع درآمدم حقوق حق التدریسی دانشگاه است و از دختری خوشم میاد که اصلا اجازه نمیده ببینمش و میگه خودم باید انتخاب کنم. به هر کاری زده ام نتونستم استخدام بشم و دیده ام هم کلاسی تعطیلم به صرف داشتن پارتی الان در فرمانداری …مشغول کاره. دیگه نا امیدم و کارم شده گریه ، شما کمکی از دستتون بر میاد؟

 

👈 پاسخ دکتر شیری:

عبدالرضای عزیز

۱-  دانشگاه به ما مدرک میدهد و بهمون میگه کارشناس ولی ما “کارشناس”  نمیشیم ! کارشناسی چیزیست که باید“کار “ کنیم تا بهش برسیم و این مستلزم یادگیری خیلی چیزهای دیگه است بیرون دانشگاه مثل درست خود را معرفی کردن ، رزومه خوبی نوشتن ، مهارت ارتباطی با کارفرمایان، دانش مالی داشتن برای درست استفاده کردن از همان درآمدت ،

۲- الان در دوره ای از کسب و کار به سر میبریم که باید کمی مطالعات بیشتری داشته باشی درباره کارمندی و خویش فرمایی، درباره موقعیتهای شغلی در ایران ( کتابهای مرکز کارافرینی دانشگاه صنعتی شریف را توصیه میکنم ) در مطالعات خارجی خیلی نکات خوب میتونی پیدا کنی ولی حتما از مغزت و تجربه ات استفاده کن و بومی سازی دانش نیز انجام بده که به اشتباهات محاسباتی نیفتی

۳- باید بدون لوس بازی و نق زدن درباره اینکه فلانی پارتی دارد،بیساری  ننه بابای پولداری دارد و ….( که خیلی هاشون هم  حقیقت داره ولی لازم نیست هی نشخوارشون کنی)  کار کنی و دقیقا خوراک ذهنیت را باید از مطالب امید بخش انتخاب کنی ( زندگی موفقهای ایرانی را که باورپذیرند بخون و الگوسازی کن )  و یادت نره که مغز بیش از واقعیت هستی به تنظیماتی که تو براش میگذاری ، عمل میکنه.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه رفتار کنم تا طرف جذبم شود؟

۴- درباره دختری که دوستش داری به نظرم اونجا هم بازی بازنده ها را کرده ای ، اینطوری شش در چهار سراغ یک زن رفتن باعث میشه برادرش بشی نه نامزدش

 

🔸 برای مشاهده‌ی آموزش غیرحضوری «توانگرشو» اینجا را کلیک کنید

 

15 پاسخ
  1. بهناز شهنی
    بهناز شهنی گفته:

    به نظر من دیدگاه شما در مورد اشتغال منصفانه نیست چون من با وجود مدرک کارشناسی ارشد و مهارت ارتباطی خیلی بالا و گذراندن دوره های متعدد حتی بعد از گذشت دو سال یه کار ساده در حد منشی پزشک هم در شهر اهواز پیدا نکردم اینجا همه چیز رابطه و پارتی بازیه!!!

    پاسخ
    • سامی
      سامی گفته:

      دقیقا منم این همه درس خوندم به امید آینده ی بهتر، اگر از اول میدونستم این آینده ایه که انتظارشو داشتم هیچگاه برای رسیدن بهش اینقدر تلاش نمیکردم، من هم مثل شما ساکن اهوازم و بعد از ارشد از تهران به اهواز اومدم و سه ساله که بیکارم و ناچارم وارد رشته ی دیگه ای بشم فقط برای گذران زندگی!!

      پاسخ
  2. بهشتی
    بهشتی گفته:

    اکثر کسایی ک میگن کار با پارتی جور میشه ی جوری میخوان کم کاریای خودشونو جبران کنن. اونایی هم ک منتظر این هستن ک ی پارتی پیدا کنن، حالا حالا ها باید منتظر بمونن چون از توانایی های خودشون بی خبرن من خودم شعارم اینه ک پارتیم خداست و علاوه بر اون خیییییلی تلاش کردم تا تونستم بدون پارتی ی کار مناسب پیدا کنم از کار آموزی های متعدد بگیر تا…و خدا رو شکر موقعیت کاریم از خیلی از همکلاسی ها و هم سن هام بهتره. اول باید توکل و امیدمون بخدا باشه و در کنارش هم خودمون تلاش کنیم، شاید شعار باشه ولی تجربه شخصی خودمه.

    پاسخ
      • منصوره
        منصوره گفته:

        به نظرم یعنی به هم ریخته، در حالی که تکلیفت با خودت مشخص نیست و معلوم نیست با خودت چند چندی، سراغ رابطه رفتی

        پاسخ
      • پدران
        پدران گفته:

        منظور استاد اینه که وقتی یه مرد می خواد بره سراغ یه زن، اگه خسته و ناامید و نالان بره، یعنی خودش را نابسامان نشون بده (همون ۶ در ۴) خب مسلماً زن نمیتونه بهش اعتماد کنه؛ خیلی زن خوبی باشه، برای اون مرد احترام قائل می شه و رابطه در حد خواهر و برادری می مونه؛ مرد برای جذب یک زن به عنوان همسر باید یک برگ برنده رو کنه، تا بتونه اعتماد طرف مقابل را جلب کنه؛ البته برگ برنده واقعی نه دروغین.

        پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      سوالات منتخبی از بین کامنتهایی که در پیج اینستاگرام دکتر شیری پر مخاطب بوده اند و بیشترین لایک را داشته اند انتخاب شده اند

      پاسخ
  3. محسن
    محسن گفته:

    آقای دکتر نوشتید داداش شدن
    میشه لطف کنید و یه مقاله راجع به این موضوع بگذارید چه کارایی انجام دادن یعنی داداش شدن

    پاسخ
  4. فرشته
    فرشته گفته:

    ۶ در ۴ یعنی چی واقعا ؟
    اقای دکتر حالا فرض کنید خود دختره هم تو این شرایط باشه و به پسر هم علاقه داشته باشه. ایا ازدواج تو این شرایط که هنوز کار درست حسابی ندارن و احتمالا هنوز دانشجوی دکتران، با وجود درجه تفاهم بالا تو موارد دیگه، به صلاحه ؟

    پاسخ
  5. shahram
    shahram گفته:

    متاسفانه من هم همین مشکل رو داشتم و با پارتی بازی یکی دیگرو جای من گذاشتن ولی این دوران عوض میشه باید امید داشته باشی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *