✍ پرسش:

من مدت ۵ ماه است با آقایی در ارتباطم و ارتباط خوبی هم داریم و من خیلی از ویژگی های ظاهری و اخلاقی ایشون رو دوست دارم. تنها مشکلی که دارم با ایشون اینه که خودشیفته است. با اینکه در رفتار با من خیلی مراعات می کنه اما نمیدونم در درازمدت چی میشه. من چطور باید باهاش رفتار کنم؟ مسلما چون مرده به راحتی نمیره پیش مشاور و به قول خودتون مردها وقتی به مشکلی گرفتار میشن میرن سراغ درمانش.

 

🎧 پاسخ صوتی دکتر شیری:

 

این مطلب را هم بخوانید
چگونه از برچسب‌های شخصیتی رها شویم؟
5 پاسخ
  1. پونه
    پونه گفته:

    جناب اقای دکتر شیری عزیز
    با سلام و عرض ادب
    ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی بفرمایین
    دختری ٣۴ ساله با تحصیلات دکتری و شاغل ، از ٣٠ سالگی تمایل به ازدواج را از دست داده ام و ازدواج برای من تبدیل به کابوس شده ولی از جانب خانواده شدیدا تحت فشار هستم ، جدیدا خواستگاری که فامیل دور هم هستیم معرفی شده که از نظر تحصیلات از من پایینتر ولی به گفته اشناها پسر خوبی ست و نظر وضعیت مالی در سطح بالایی هستند ( خانواده پسر ، نه خود او )
    برخلاف تمام موارد قبلی ، در این مورد برخلاف میل باطنی و تحت فشار خانواده تصمیم به اشنایی اولیه گرفتم
    و جالب اینکه همینطور که من از طرف خانواده به این رابطه هل داده شدم ، پسر نیز دقیقا مثل خود من است و در اولین جلسه اشنایی عنوان کرد که قصد ازدواج نداشته !
    و الان با گذشت مدت کوتاهی ، نه من شور و اشتیاقی به ادامه رابطه دارم و نه این شور را از طرف پسر حس میکنم و جالب اینکه خانواده ها قضیه را بسیار جدی گرفته و خانواده پسر اصرار به امدن به خانه ما را دارند و خانواده من هم موافق این رفت و امدها هستند !
    توضیح بعدی اینکه من مدتی است با یکی از دوستان قدیمی دوران دانشگاه که الان مشغول تحصیل در خارج از کشور است ارتباط اینترنتی دارم و رابطه دوستانه ای داریم و ایشان در جهت گرفتن بورسیه تحصیلی ، به من کمک میکنند ، و الان بعد از مدتی که از اشنایی من با ایشان میگذرد ، ایشان را انسان کاملی میدانم که بسیاری از اید ه ال های من را داراست و من به شکل ناخوداگاه در حال مقایسه ایشان با خواستگارم هستم و همین امر موجب میشود روز به روز بر ترسهایم اضافه شده و مستاصل تر از گذشته بشوم ، شدیدا دچار دوگانگی هستم ، این دوست خارج از کشورم هیچ صحبتی راجب ازدواج با من نکرده ولی حس میکنم بی تمایل به من نیست
    از طرفی با خودم فکر میکنم شاید این مسیله رو بهانه ای برای فرار از ازدواج با خواستگارم قرار داده ام
    اقای دکتر عاجزانه تقاضا دارم که راهنماییم بفرمایید ، شدیدا از نظر روحی تحت فشارم ..

    پاسخ
      • پونه
        پونه گفته:

        اقای دکتر عزیز
        با توجه به اینکه بسیاری از دوستان و فامیل های من در پیج اینستاگرام شما حضور دارن ، امکان مطرح کردن این سوال از پروفایل خودم در کامنت های شما را ندارم ، ولی چنانچه لطف کنین سوال بنده رو در پرسش و پاسخ جواب بدهید ، منت بزرگی بر من گذاشته اید ، باز هم سپاسگزارم

        پاسخ
  2. آبان بانو
    آبان بانو گفته:

    با سلام
    اگر اینجا نمیشه سوالات شخصی‌مونو بپرسیم، پس کجا میتونیم سوال بپرسیم که جوابشو تو بخش پرسش و پاسخ ببینیم؟!!!! یا کلا جواب بگیریم از یه طریقی… من تو یه منطقه دور افتاده زندگی میکنم که امکاناتی مثل مشاوره و روانکاو نداره کلا.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *