✅ تغییرات جزئی در زندگی‌تان ایجاد کنید
با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک می کنید بیشتر از زندگی لذت ببرید. برای مثال، کمی ورزش کنید یا چند عادت ساده و مؤثر در خود ایجاد کنید که حس و حال خوشایندی به شما می دهد. برای ایجاد این تغییرات به کمی انگیزه نیاز دارید؛ همین که قدم اول را بردارید و حرکتی از خود نشان دهید کافی است تا انرژی بگیرید.

✅ افکار منفی را از خود دور کنید
افکار منفی باعث می شود میزان رضایتمان از زندگی کمتر شود. وقتی مدام در ذهنتان منفی بافی می کنید، نباید انتظار لذت بردن از زندگی را داشته باشید.

✅ ورزش کنید
خیلی از افراد علاقه‌ زیادی به ورزش کردن ندارند، اما نباید تأثیرات فوق العاده فعالیت‌های جسمی را نادیده بگیرید. برخی افراد با انگیزه‌ تناسب اندام ورزش می کنند، در حالی که فواید ورزش تنها به زیبایی ظاهری ختم نمی شود. ورزش کردن یک فعالیت شادی آور است که باعث می شود علاوه بر احساس سلامتی و انرژی، دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی پیدا کنید.

✅ وجه مثبت هر چیزی را ببینید
هر اتفاقی که در زندگی‌تان رخ می دهد، یک جنبه‌ مثبت دارد. اگر بتوانید همیشه وجه مثبت را ببینید، دیگر نارضایتی به سراغتان نمی‌آید. آیا از اینکه اینترنت منزلتان قطع شده، ناراحت هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، به جای وقت گذرانی در اینترنت می توانید با همسر و خانواده‌تان وقت بگذرانید و از بودن در کنار هم لذت ببرید!

✅ قدر همدیگر را بدانید
قدر عزیزانتان را بدانید و برای در کنار هم بودن، از هیچ فرصتی دریغ نکنید. اگر مدت زیادی به سراغ والدین یا دوستانتان نرفته‌اید، همین حالا با آن‌ها تماس بگیرید. اگر امروز فرصت دیدنشان را ندارید، لااقل یک پیام محبت آمیز برایشان ارسال کنید یا تلفن بزنید.

✅ به دنبال علاقه‌مندی‌هایتان بروید
مهم نیست به چه فعالیتی علاقه دارید، مهم این است همین حالا علایقتان را با انرژی دنبال کنید. اگر علایق خود را نمی شناسید، کمی وقت بگذارید و به علاقه‌مندی‌هایتان پی ببرید. اگر کار موردعلاقه‌تان را انجام دهید، زندگی به کام تان شیرین‌تر می شود و با انرژی بیشتری جلو می روید.

✅ با افراد باانگیزه و پرانرژی وقت بگذرانید
اگر با افرادی وقت بگذرانید که وظایفشان را با انرژی و انگیزه دنبال می کنند، خودتان نیز همانند آنها احساس شور و هیجان خواهید کرد. پس اگر در انتخاب همکارانتان آزادی عمل دارید، حتما افرادی را انتخاب کنید که وظایفشان را با روحیه‌ مثبت و شاد دنبال می کنند تا در نهایت بتوانید از کار با آن‌ها لذت ببرید و چیزی به ارزش هایتان اضافه شود.

✅ از دیگران بازخورد بگیرید
از خانواده، همکاران، دوستان و تمام اطرافیانتان بخواهید نظرشان را در مورد شما بگویند. اگر بازخورد منفی اما سازنده‌ای دریافت کردید، سعی کنید از آن برای بهبود زندگی‌تان کمک بگیرید. اگر هم بازخوردهای مثبت گرفتید، لذت ببرید و قدردان باشید.

✅ به خودتان استراحت دهید
گاهی احساس خستگی زیادی می کنید، به طوری که به هیچ کاری رغبت ندارید. در این مواقع اگر امکان دارد کمی به خودتان استراحت دهید و از روزمرگی فاصله بگیرید. برای مثال، به طبیعت گردی بروید، به زندگی‌تان بیندیشید، استراحت کنید یا اصلاً هیچ کاری انجام ندهید. بعد از اینکه دوره‌ فراغتتان به پایان رسید، می بینید زندگی چقدر برایتان لذت بخش تر شده است.

✅ به دیگران کمک کنید
به دنبال راه حلی باشید تا برای کسانی که دوست شان دارید کاری انجام دهید تا خوشحال شوند. مطمئن باشید با کمک کردن به دیگران، زندگی لذت بخش تری خواهید داشت.

منبع: کانال تلگرامی مهارت‌های مدیریتی

 

📌 آموزش غیرحضوری «من خشنود»

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *