کتاب خواندنی و فیلم دیدنی  “دختری در قطار “ اثر پائولا هاوکینز  کاریست متعلق به ۲۰۱۵ و ترجمه مهرایین اخوت نشر هیرمند کتابیست که این هفته میخواستم براتون معرفی کنم.

 

 

👈 کتاب رکورد طولانی مدت ترین کتاب پرفروش نیویرک تایمز را برای سه ماه به خود اختصاص داده است!

 

داستان : کتاب روایتی است از یک زن ( ریچل) که به علت ناموفق بودن بارداری تلقیحی IVF دچار افسردگی میشود و بعد الکلی و بعد طلاق . شوهر سابق او  با زنی به نام  آنا ازدواج کرده است که بچه دار هم شده اند .کلی داستانهای عجیب این بین هست که خواننده را محو خویش میکند. کتاب روایت زنان مختلف با درمانگرشان با خودشان و دوستانشان را به تصویر کشیده است و دیالوگها فوق العاده اند.

شما میتوانید نسخه چاپی را از نشر هیرمند تهیه کنید و نسخه دیجیتال آن در سایت طاقچه قابل خرید میباشد.

Paula Hawkins Göteborg Book Fair 2015.jpg

پائولا هاوکینز نویسنده  انگلیسی کتاب پرفروش دختری در قطار

تم جنایی روانشناسی داستان باعث میشود تا اخر دنبالش کنید.

The Girl on The Train.jpg

 

فیلمی عالی از این داستان همین نام توسط  Tate Taylor در سال ۲۰۱۶ ساخته شده که بسیار دیدنی است. نقش ریچل را امیلی بلانت به زیبایی بازی میکند، زنی افسرده و دچار فروپاشی که با الکل مشغول فرار از مشکل خویش است.او راوی چند داستان مختلف است از زنانی که در این فیلم قربانی اند اما به تدریج بازی عوض میشود و فردی که قربانی است نقش خدش را عوض میکند.

 

Image result for ‫دختری در قطار‬‎

نمایی از رویاروی ریچل با شوهر سابقش اسکات

بخشی از مثلث کارپمن در این فیلم قابل ردیابی است .مثلث کارپمن درباره بازی روانی سه گانه ایست که فرد سه نقش قربانی – زجر دهنده – نجات دهنده را به تناوب بازی میکند .

این مطلب را هم بخوانید
معرفی فیلم: متری شیش و نیم

 

📌آموزش غیرحضوری امپراطوری رابطه (رهایی از قربانی شدن):

 

5 پاسخ
  1. سحر
    سحر گفته:

    سلام.مطالب خوب و مفیدی هستند.اما این روزها هرکسی درگیر موضوعاتی میشه که در زندگی خودش وجود دارند و دوست داره راجع به اون مشکلات بخونه و بدونه و حلشون کنه. ایکاش امکان مشاوره رایگان هم وجود داشت…

    پاسخ
  2. لیلی
    لیلی گفته:

    کتاب دختری در قطار با یک خوانش نمایش گونه به صورت کتاب صوتی تهیه شده و در سایت نوار هم قابل تهیه است. تجربه ی بینظیری بود برای من نسخه صوتی کتاب. بنظر م بخوبی از پس ریزه کاری های شخصیت براومده بود.

    پاسخ
  3. ريحانه
    ريحانه گفته:

    سلام من فکر کردم که خوده روز عید هم شامل تخفیف هست قسمت نمیشه ازدواج ٣۶٠ رابگیرم کاش توضیحات و کامل بزارید که ماهم متوجه زمان باشیم با تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *