✍ پرسش: خیلی این سؤال رو در اطرافمون می‌شنویم که ببخشم یا نه؟!
در مورد بخشش در برابر خیانت، نظرهای متفاوت وجود داره، نظر شما در این‌باره چیه؟ بخشیدن خیانت به منزله‌ی فرصت دوباره دادن به خیانتکاره برای خطای دوباره؟

 

🎧 پاسخ صوتی دکتر شیری:

 

👈 آموزش‌ غیرحضوری مرتبط:

 

این مطلب را هم بخوانید
در قبال هزینه‌های شریک عاطفی‌ام چه تصمیمی داشته باشم؟
16 پاسخ
  1. Sara
    Sara گفته:

    همسر به صورت تناوبی شیطنت با بقیه خانم ها دارد
    یه پسر ۵ ساله دارم و شرایط اجتماعی زندگیم خوبه
    دلم نمیخواد جدا بشم ولی این مدل رفتارش شکنجه م میده، چیکار کنم؟! چجوری تحمل کنم؟!

    پاسخ
  2. زهرا
    زهرا گفته:

    ۱۴ساله توی زندگیم انواع خیانتها رو از همسرم دیدم که با پیشرفت تکنولوژی اونها هم پیشرفت داشتند، یه دختر ۱۱ ساله دارم و در حال حاضر نسبت به این موضوع خیلی بی تفاوت شدم، اما چیزی که خیلی آزارم میده اینه که همسرم منو متهم به این کارها میکنه و چون میبینه من بی تفاوتم میگه حتمن با کسی در ارتباطی..خیلی خیلی مصمم شدم که از زندگیش بیام بیرون ولی دخترم به شدت حساسه و مطمئنم خیلی آسیب میبینه… ظاهر زندگی مناسبی دارم ولی حرمت زندگی برام از بین رفته … وقتی که میخوام قدمی بردارم برا خودم یا زندگیم مدام بهم میگه که چه کسی بهت یاد داده، به شدت ذهنش و دیدگاهش نسبت به من و روابط اجتماعی من منفیه در حالیکه خودش خیلی راحت با هرکسی که دوست داره ( خانمهای متاهل اطرافمون، حتی کسانی که برای خرید آپارتمانهاش بهش مراجعه میکنن بعد مدتی من متوجه میشدم که به راحتی باهاشون چت میکنه و ارتباط میگیره، ) چندین بار گوشیشو باز کردم و متوجه شدم که هربار حداقل با ده نفر همزمان چت میکنه … دیگه خسته شدم ازین همه بیمعرفتی..ای کاش راهی بود که بتونم زندگیمو نجات بدم. نا گفته نمونه که از سال ۸۶ مدرس دانشگام ولی اینقدر این آقا غر زده و منفی بافی کرده و منو محدود کرده که در حال حاضر فقط یک دانشگاه درس میدم اما وقتی بحث میشه منو تحقیر میکنه و به این شیوه میخواد خودش رو تخلیه کنه… هر چی مطلب میخونم و گوش میدم بازم نمیتونم راهی پیدا کنم …

    پاسخ
  3. پريا
    پريا گفته:

    همسرم دوران بارداری به من خیانت کرد و قول داد که تکرار نشه و این اتفاق چندین بار تکرار شد تا اینکه متوجه شدم شب زایمانم با اون خانوم در منزل من رابطه داشته..فرزند دو ماهه دارم.. تصمیم به جدایی گرفتم ولی روانشناسم ازمن خواسته برای طلاق عجله نکنم!!! واقعا نمیدونم چه جوری با یک بچه دو ماهه تو این جامعه ادامه بدهم.. از همسرم هم بیزارم و ایشان بسیار خودشیفته هستند و بدون هیچ گونه ابراز پشیمانی خواسته به منزل برگردم.. و به همه اطرافیان مدام گوشزد میکنه که رفتار من باعث رابطه ٢ ساله ایشان با یک خانوم شده!!

    پاسخ
  4. سمانه
    سمانه گفته:

    سلام
    من ۵۷ شاه هستم،همسر ۶۰ ساله من مدام منشی های جوان و زیبا و امروزی انتخاب می‌کند و تنها دلیلش هم این است که دوست دارد با دختران و زنان جوان خوش و بش کند، تا آنجا که می دانم هنوز خیانت فیزیکی نکرده ، اما بسیار چشم چران است و با توجه به شرایط جامعه و نیازهای مادی بعضی از زنان، چنین خطری وجود دارد، آیا نیاز به پیشگیری یا مشاوره دارم؟

    پاسخ
  5. محسن
    محسن گفته:

    سلام من یه پسر ۲۶ساله ایم ک حدود یکسال نامزدکردم ینی عقد کردم به صورت عجله ای و من با دخترعموم حدود۶سال پیش به صورت عاشقانه وارد رابطه شدم ولی بنا به دلایلی دخترعموم ازدواج کرد ولی بعد یکسال ازدواجش باهم به صورت مجازی وارد ارتباط شدیم وهرروز رابطمون شدیدتر میشد ولی باورود یه دختر مناسب واسه ازدواج بادخترعموم قطع رابطه کردم ک باهمون دختر هم بخاطر اختلافات خانوادگی جورنشد ازدواج کنم والان نامزدی ک دارم فامیل مادرم بود به صورت خونوادگی خاستگاری کردن وبرای اینکه باهم اشنابشیم یکماه فرصت خاستیم ک به صورت مجازی باهم حرف بزنیم بعد حرفها ازدواج کردیم ولی بعد دیدم دختری ک به تفاهم رسیدم مادرنامزدم بوده وقبل ازدواج هیچ صحبتی بانامزدم نکرد اینکارو بخشیدم ونادیده گرفتم ولی بامزدم هرروز ازنظر روحی فاصله میگرفتیم ولی ازنظر لفظی صمیمی هستیم تا اینکه من بخاطر درگیری بارابطه گذشته داشتم وهمچنین نامزدم داشتن دست هممون به هم رو شد وتصمیم گرفتیم یه رابطه جدید بسازیم وپس ازمدتی من به صورت صمیمی وجدی تعهد کامل باهاش ادامه دادم ولی نامزدم باهمون اخلاق موند وهیچ عکسی هم نمیذاشت بندازم ک میگف بدش میاد وهمه ی سردی هاش وبی تفاوتیاش ومیگف اخلاقم تااینکه یه روز گوشیش رو چک کردم ودیدم باچندنفردرارتباط به صورت مجازی ولی تموم مشخصات خودشوداده بایکی عاطفی بایکی حالت هرزگی هموجوره عکس وفیلم وویس برا غریبه ها فرستاده ونه تنها خودش اینکارو کرده بود بلکه مادرش هم باچندتا خاستگارای قبلیه نامزدم بعد من درارتباط بوده وباخودش دعوامون شد ولی بخاطر اینکه دوستش داشتم ومهره ی سنگینش ولی بیشتر بخاطر دوستش دارم نتونستم ازش جداشم ولی بااینکه بعد اون ماجرا اخلاقش حسش نسبت به من بهترشده ولی بازبهش مشکوکم واینکه تازگیا دوباره فهمیدم ک مادرش بایه مرددیگه ای تلفنی درارتباط ودستش رو روکردم ودوباره بایه معذرت خواهی بخاطر زندگیم بخشیدمشون والبته نامزدمن ۱۷سالشه واختلاف سنیمون ۹سال واون کارهایی ک اون کرده نسبت به سنش خیلی زیادیه والان نمیدونم واقعا چیکارکنم الان بااینکه رابطمون صمیمیه ولی همش مشکوکم نامزدم خونشون شهرستان سمت تبریزوخودم کرج خواهش میکنم راهنماییم کنید البته به غیر ازطلاق جدایی نمیتونم

    پاسخ
  6. سعید
    سعید گفته:

    سلام.من حدودا ۲ساله که با دخترعمه ام نامزد کردم.خودم دانشجو هستم.تو این ۲سال نامزدم ۲بار بهم خیانت کرده.(البته از نوع مجازیش).بار اول چتش رو تو گوشیش با یه پسره دیدم. .ازش توضیح خواستم.کلی عذرخواهی کردو ابراز پشیمونی کرد و گفت فقط محض کنجکاوی بوده که با پسره حرف میزده،وقصد نداشته خیانت کنه.به خاطر اینکه ابراز پشیمونی کرد و گفت دیگه همچین کاری نمیکنم و مهم تربه خاطر اینکه خودم خیلی دوسش داشتم از خطاش گذشتم.تا اینکه چند وقت پیش متوجه شدم کمتر با من حرف میزنه و هرموقع هم که بهش زنگ میزنم سعی میکنه هرچی زودتر مکالمه رو قطع کنه.منم بهش شک کردم دوباره.و چون رمز اینستاگرامش رو داشتم.رفتم چت های اینستاگرامش رو ببینم.و فهمیدم اونی که حدس زدم درست بود.و مث اینکه یه ۱۰ روزی میشده که با یه پسر دیگه داره صحبت میکنه و تازه قرار ملاقات هم گذاشته بودن که چند روز بعد همو ببینن.ناگفته نماند که تو مکالمه شون اینقدر صمیمی شده بودن که حتی حرف های +۱۸ هم بینشون رد و بدل شده بوده.این بار با عصبانیتی شدیدتر رفتم پیشش و ازش توضیح خواستم که چرا اینکار کرده.دوباره بهم گفت فقط قصد داشته پسره رو سرکار بزاره و نمیخواسته بره سرقرار.ولی من باور نکردم و بعد از کلی دعوا از پیشش رفتم. الان که ۱۵ روزه که باهاش حرف نمیزنم و خودمو تو اتاقم حبس کردم.خیلی ناراحتم.احساس شکست میکنم.چون حس میکنم ۲سال تموم گول خوردم و منو بازی داده.وفقط من از این ۲مورد باخبرشدم.خدا میدونه غیر این ۲مورد بهم خیانت کرده یانه.الان موندم چیکار کنم. هم اینکه شدیدا عاشقش هستم.همین اینکه احساس میکنم نمیتونم یه عمر با کسی زندگی کنم که بارها تعهدش و وفاداریش رو به من حفظ نکرده.بین دوراهی موندم

    پاسخ
    • سولماز بنی فضل
      سولماز بنی فضل گفته:

      جناب آقای سعید گرامی

      با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما
      آقای دکتر و مجموعه ما خدمات مشاوره ای ندارند.
      شما میتوانید در صورت تمایل پرسش خود را در سایت پرسش ۲۴ که درمانگران مورد تایید آقای دکتر هستند، مطرح نمایید
      porsesh24.com

      پاسخ
  7. فاطمه
    فاطمه گفته:

    من ۱۵ساله که بودم از پسری خوشم اومد و فهمیدم که اون هم به من علاقه داره. بهش به طور غیر مستقیم گفتم اون هم علاقه من به خودش رو فهمید و خوشحال شد. بعد از دوهفته فهمیدم که پسرعمه من پسر عموم که همون پسره هستش با صدای دخترونه به مدت یکسال سر کار گذاشته واین اتفاق برای قبل از ابراز علاقه من بود.اون پسره دانشجوی پزشکی بودش و خانواده پولداری داشت من واقعا دوسش داشتم و بهش علاقه داشتم اما نه به خاطر پول و پزشکی دقیقا به خاطر خودش.وقتی پسرعموم فهمید که من میدونم از این که به من توضیحی بده فرار میکرد ومن حس کردم که باید بهش فرصت بدم تا اینکه یه روز خواهرش بهم گفت پسرعموم اصلا به فکر ازدواج نیست و از این حرفها من واقعا ناراحت شدم.حس تحقیر و خورد شدن در مقابل اون و خانواده خودم و عموم بهم دست داد که چرا بهش گفتم دوسش دارم و اینکه باید اصلا فراموشش می کردمو…..
    بعد یه سال دوباره هم رو توی یه مهمونی خانوادگی دیدیم و من چون ازش دلخور و ناراحت بودم به سردی و ناراحتی باهاش برخورد کردم و اون هم هنوز انتظار داشت که من بازم برم سمتش ولی من دیگه اینکاررو نکردم و فکر کنم بهش برخورد.
    دیدار بعدی دیگه باهاش نداشتم اما قبلا که از احساس من با خبر شده بود از پدرم من رو خواستگاری کرده بود و بعد از اون حرفها همه چیز همون طور مونده بود و وقتی رفتار من رو نسبت به خودش دید رفت خواستگاری یه دختر دیگه . من بیشتر ناراحت شدم و واقعا تصمیم به فراموشی اون گرفتم.ولی هنوز دوسش داشتم حالا بعد ۷ سال برگشته و می خواد که دوباره باهم رابطه ای رو شرو ع کنیم من نمی دونمم چی بهش بگم و رفتار منطقی چیه؟دیگه علاقه ای به اعتماد کردن به اون و دلم ندارم.

    پاسخ
    • سولماز بنی فضل
      سولماز بنی فضل گفته:

      خانم فاطمه گرامی

      ممنون از حسن اعتماد شما
      در این محل امکان پرسش و پاسخ نیست.
      در صورت تمایل می‌توانید از سایت porsesh24.com که درمانگران مورد تایید آقای دکتر هستند، استفاده نمایید.

      پاسخ
  8. نگین
    نگین گفته:

    سلام نگین هستم.متاسفانه بعد از یک سالونیم دوست پسرم به خاطر نداشتن رابطه جنسی به من خیانت میکنه و دیدم که با چند نفر دیگه هم چت میکرده . الان که فهمیدم طرفم خیلی پشیمونه و میگه بهش یه فرصت بدم و قول میده دیگه تکرار نکنه . نمیدونم باید بهش فرصت بدم یا نه؟ ولی از وقتی فهمیدم بهم خیانت کرده دیگه خیلی نسبت بهش سرد شدم . ولی همچنان کمی دوستش دارم. خواهشا راهنماییم کنید و بگید آیا بهش فرصت بدم یا نه؟

    پاسخ
    • سولماز بنی فضل
      سولماز بنی فضل گفته:

      نگین گرامی
      متاسفیم از تجربه ای که داشتید
      در این مکان امکان پرسش و پاسخ وجود ندارد.
      میتوانید در صورت تمایل از سایت porsedh24.com که درمانگران مورد تایید آقای دکتر هستند، استفاده نمایید.

      پاسخ
  9. الهام فاتحی
    الهام فاتحی گفته:

    سلام بعداز یک سال و نیم رابطه فهمیدم دوست پسرم که به شدت عاشقش بودم بهم خیانت کرده وباهاش کات کردم و فهمیدم در مدتی ک با هم رابطه داشتیم چندبار بهم خیانت کرده اما ابراز پشیمانی میکنه و به همه گفته هرچقدر هم دوست دختر داشته باشم هیچ کدومشون مثل الهام نمیشه و ….
    خلاصه ابراز پشیمانی میکنه و میگه رمز اینستاو… را بهم میده و دیگه تکرار نمیکنه
    بنظرتون چیکار کنم بهش فرصت بدم یا نه؟

    پاسخ
    • سولماز بنی فضل
      سولماز بنی فضل گفته:

      سرکار خانم فاتحی گرامی
      متاسفیم چنین تجربه ای داشتید
      در این صفحه امکان پرسش و پاسخ وجود ندارد
      در صورت تمایل میتوانید از سایت porsesh24.com که درمانگران مورد تایید آقای دکتر هستند، استفاده نمایید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *