پس از ازدواج، بار هیجانی ارتباط تا حد زیادی افت می‌کند، اینقدری که بسیاری می‌ترسند نکند اساساً اشتباه کرده‌اند و لازم است همینجا بگوییم که نه! این افت طبیعی است اما غیر طبیعی این است که هیجان‌های جدیدی در این زندگی ایجاد نشود.


✔️ اولین فاز هیجانی قدرتمند، رابطه‌ی ج ن س ی سالم زناشویی است که دانشی است که باید زوجین از منابع معتبر و نه منابع غیر علمی موجود فرا بگیرند تا همیشه چراغ منزلشان روشن بماند.
✔️ سپس معاشرین جدید است که باید در کلاس فکری و اجتماعی خودتون باشند و بالاخره با آزمون و خطا از بین این دوستان تعدادی دارای صلاحیت می‌مانند که به درد دورهمی و مسافرت‌های گروهی و پیک نیک و … می‌خورند.

یکی از راه‌های ساده برای آرامش داشتن در زندگی مشترک «معاشرت نکردن با زوج‌هایی است که زیادی ادا و اصول دارند!».
در زندگی مشترک برای آرامش بیشتر، از زوج‌هایی که ادا و اصول زیاد دارند، رابطه‌شان را به رخ می‌کشند یا اینکه تازه به دوران رسیده‌اند و لباس روشنفکری به تن کرده‌اند دوری کنیم. در عوض با آدم‌های عمیق معاشرت کنیم، با آن‌هایی که کمتر نق می‌زنند، با آن‌هایی که گرمتر و امیدوارتر می‌کنند آدم را.

✔️ رابطه‌ی خوب سه فضا دارد: زن جدا ـ مرد جدا ـ زن و مرد مشترک. زمانی یک رابطه عالی است که دو فضای شخصی (دوستان، مطالعات، معاشرت‌های خانوادگی) برقرار باشند البته باز مشخص است این برقراری به معنی بی‌بندوباری و بی‌مسئولیتی مثلا دوران مجردی نیست ولی اینکه آقا بخواد با هم‌کلاسی‌های دانشکده‌ی خود بروند شام دور هم باشند و خلوتی و لطیفه‌ای و خاطره‌ای، احتمالاً مجردیش بیشتر لذت دارد. دقیقاً همین لذت‌ها برای خانم نیز معتبر است و باید برقرار باشد وگرنه زندگی مشترک و فضای مشترک بسیار خسته کننده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
کودک آزاری

✔️ باز از راه‌های افزایش نشاط در زندگی مشترک، بزرگداشت مناسبت‌ها و تولد و سالگردهای خود و بستگان است.

🔴 من تاکید می‌کنم که تکنیک نیست که نشاط به زندگی می‌آورد بلکه همت شماست و خلاقیت‌تان که بعد از ازدواج لزوماً خودبخودی نیست. این زندگی مشترک شما نیست که حال شخصی شما را خوب می‌کند. بلکه شما باید حال خوب خودتان را با موثر بودن، با انجام وظایف شخصی و اجتماعی تأمین کنید و بیارید تو خونه‌تون تو زندگیتون. اونهایی که متوقع هستند که شوهر یا همسر باید حال آنها را مراعات کند یا حتی حالشان را خوب کند درکی کودکانه از زندگی مشترک دارند ولو اینکه دکترا نیز داشته باشند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *