۱-وقتی بلد نیستیم ارتباط برقرار کنیم، بعید است ازدواج خوبی داشته باشیم زیرا ازدواج به مهارت‌های ارتباطی بالایی احتیاج دارد. مهارت‌های ارتباطی موضوع پیچیده‌ای نیست. در درجه اول ارتباط با خودمان باید درست باشد. کسی که خودکم‌بین است ارتباط‌هایی دارد نه به خاطر عشق و تعهد بلکه به خاطر این‌که ضعف‌های درونی‌اش را پر کند. همسر چنین آدمی همیشه باید طوری عالی باشد که این آدم، اعتمادبه‌نفس نداشته‌اش را از او دریافت کند، این می‌شود یک رابطه انگلی عاطفی.

۲️-وقتی خودشیفته هستی، ازدواج نکن زیرا همیشه احساس می‌کنی حرف‌های تو، سلیقه تو، طرز حرف زدن تو، مطالعات تو، دین‌داری تو، اخلاقیات تو و سکوت‌های تو خیلی خاص‌اند و همسرت باید فعلا تو و رازهای نبوغت را کشف کند. آدم‌های خودشیفته به راحتی توانایی نادیده گرفتن احساسات و شعور دیگران را دارند و ممکن است به خودشان حق بدهند به راحتی خیانت کنند

۳️-مراقب آدم‌هایی باش که ظاهر اجتماعی موفقی دارند و خیلی حواسشان به همه جزییات زندگی تو هست! گاهی این افراد زمینه اختلال شخصیتی پارانویا دارند یعنی شک و بدبینی. بدبین‌ها زندگی خود و شما را پس از ازدواج جهنم می‌کنند. ایشان استعدادی عجیب و هوشی سرشار و عقلی ناقص دارند! تمام هم و غمشان این است که تو در نامزدی قبلی خود چه تجربیاتی داشته‌ای، کدام رستوران‌ها رفته‌ای. همه ساعاتی که باید صرف رشد تو در ارتباط عاطفی‌ات شود، حرام قانع کردن یک آدم مریض می‌شود. در دوره نامزدی می‌شود رفتارهای افراد شکاک را شناخت. یادت نرود شکاک ویروسی به تو می‌زند که بعدا توجه نرمال یک آدم نرمال را خیلی کم و ناکافی ببینی.

۴️-مراقب باش خیلی کمال‌طلب نباشی زیرا کمال‌طلب perfectionist چنان همه چیز را سخت می‌گیرد (نامزدی،مراسم عروسی، تشریفات بعد از ازدواج) که زندگی جهنم می‌شود. کمال‌طلب ها فقط وارد بخش‌هایی از زندگی می‌شوند که برنده بشوند و لذت بسیاری از فرصت‌های ناب زیستن را از دست می‌دهند.

۵️- این روزها مراقب “چسبندگی عاطفی” هم باید بود. دختران و پسرانی هستند که به شدت احتیاج دارند که شما حالشان را خوب کنید در حالی‌که ما در زندگی خودمان بیشتر موظفیم حال خود را ردیابی کنیم. مردانی این چنین توقع دارند که شما همیشه خوشگل و مرتب و خوش‌اخلاق باشید. این مردان درکی از همسرشان دارند شبیه مادر. مادر، زنی است که همیشه در دسترس، مهربان و حامی است. همسر اگر این چنین باشد اول از همه خودش در هم می‌شکند زیرا ما بناست فقط با فرزندانمانم تا این حد در دسترس باشیم. برای شوهر باید همسری کرد.

این مطلب را هم بخوانید
مرد بودن ، قدرت طلبی مردانه ، سوء تفاهم زنان

۶️-هر چقدر نگران اعتیاد به مواد مخدر در نامزدتان هستید، بترسید از این‌که طرف اعتیاد هیجانی داشته باشد یعنی همیشه باید چیزی جدید در زندگی‌اش باشد تا او احساس رضایت کند. حالا این ممکن است با تغییر زودبه‌زود شغل و رشته تحصیلی و مطالعات آزاد او باشد یا ممکن است وارد ارتباط‌های او بشود و هر از گاهی باید ارتباطی موازی را تجربه کند تا شما را دوست داشته باشد. چنین ازدواج‌هایی خطرناکند زیرا دایم باید همسرتان را بپایید تا دمی به خمره نزند.

۷️-شاید از فلسفه ازدواج شنیده باشید. ازدواجی موفق است که همه چیز شما نباشد. ما حال خوبمان را از چند منبع می‌گیریم: خانواده خود، کار خوب، تحصیلات، تاثیرگذاری اجتماعی، دوستان خودمان و ازدواج. وقتی همه حال خوب خود را به عهده همسر بگذاریم یا نامزدتان به عهده شما ‌بگذارد، بازی بسیار خطرناکی آغاز شده است زیرا هیچ انسانی چنین قابلیتی ندارد که در درازمدت شما را خوشحال نگه دارد.

۸️-نیم‌نگاهی به روابط نامزدتان با خانواده‌اش بیندازید زیرا الگوی رابطه او با مادر و پدرش کلیدهای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا در دوره نامزدی هر بار که با فرهاد بیرون رفته‌ای مادرش ۱۰ بار تماس گرفته است یا مادر نازنین دایم ساعت ورود و خروج این دختر ۲۵ ساله را چک می‌کند. معنی‌اش این است که در این خانه فضای کنترل زیادی حاکم است و خانواده برای حریم شخصی خیلی اهمیت قایل نیستند. بنابراین اگر روزی دیدی همسر تو (دختر این خانواده) دارد پیامک‌های تلفن همراه تو را بدون اجازه تو می‌خواند، نباید شاخ دربیاوری زیرا به حریم شخصی او احترامی نگذاشته بودند که الان او این کار را بلد باشد.

۹️-در حال حاضر مهم‌ترین دلیل طلاق در ایران مسایل جنسی است. بدون رودربایستی باید هشدار داد که دانش جنسی خود را با کلاس‌ها و کتاب‌های خوب و سوال کردن از متخصصان بالا ببرید، به شدت تاکید دارم به سلیقه جنسی خود احترام بگذارید؛ مثلا اگر خواستگار شما بسیار لاغر است و شما از فردی توپرتر خوشتان می‌آید، اگر چیزهای خوب دیگرش را پذیرفته اید، خوب است به او نیز این سلیقه خود را اطلاع دهید تا کمی تغییرش دهد. خیلی خوب نیست که بعدا حسرت چهره و تیپ یکی دیگر را بخورید. خیلی ظریف باید از شباهت نیازهایی از این دست در خود و نامزد مطلع بود تا بعدا گرفتاری ایجاد نشود.

آموزش غیر حضوری ارائه شده در این رابطه:

39 پاسخ
  1. جمیله
    جمیله گفته:

    سلام استاد بزرگوار ….بسیار ممنونم . من بتازگی به کانال شماازطریق دوستم اشناشدم ازاینکه مثل یه برادربزرگتر و کاملا دلسوزانه نه منفعت طلبانه صحبت می کنید بسیارسپاسگزارم .من یه خانم ۳۹ساله مجرد هسم دارای مدرک فوق لیسانس عمران و کارمند . مطالب جنابعالی رو ازطریق کانال پیگیری می کنم . دراینده تمایل دارم بسته های اموزشی جنابعالی رابخرم . در یک جمله خدمتتان بگم من باتوجه به موقعیت شخصی وظاهری م و اجتماعی وخانوادگی خواستگارای خوبی داشتم ودارم اما متاسفانه بدلیل شرم بیش ازاندازه ؛تمایلی به برقراری رابطه عاطفی نداشتم راستش احساس نیازبحضوریه مرد توزندگیم نداشتم چون به تمام علائق خودم رسیدم ازسفرهای خانوادگی تا براوردن نیازهای مادی م .اخیرا بااقایی اشناشدم وباتوجه به صحبتهای شما ،تصمیم گرفتم رابطه عاطفی خوبی روباایشون تجربه کنم .که انصافا تا الان ایشون خیلی باشخصیت هستن وازطریق ایشون باکانال شما اشناشدم ازاینکه می بینم حرفاتون رو باورداره وعمل می کنه خوشم میاد ازاینکه مردی هس که قدرت درک بالایی داره و واقعا برای خانم ارزش قایل هس لذت میبرم . ازلحاظ تحصیلات فوق دیپلم هسن ولی به لحاظ خانوادگی وفرهنگی بسیاروجه اشتراک داریم قبلا تحصیلات برای من خیلی مهم بود اما قبل ازامدن ایشان ودیدن افرادی باتحصیلات بالا اما درک وشعورپایین ؛باعث شد موضوع تحصیلات برام خیلی کمرنگ بشه امیدوارم این رابطه به سرانجام برسه و من ازانتخابم مثل الان راضی بمونم .ضمناایشان ۴۲ سال دارن و قبلا نامزدی( دوران عقد ) بهم خورده دارن

    پاسخ
  2. بهاره
    بهاره گفته:

    سلام ممنون ازمقاله جالبتون امامن خودم تویه نامزدی هفت ماهه گیرافتادم ونمیتونم تصمیم بگیرم مشاوره هم رفتم وبیفایده بوده،همسرمن ازلحاظ فرهنگی بامن بسیارفرق داره وپایینتراز منه وبیکاره وتلاش زیادی هم نداره ومن موندم چیکارکنم؟

    پاسخ
    • شهرزاد
      شهرزاد گفته:

      این که دیگه جای فکر کردن نداره،خودتون همه ایرادات را دارید میبینید و هنوز تصمیمی نگرفتید!؟

      پاسخ
    • سوسن
      سوسن گفته:

      احتمال شکست ازدواج با کسی که تفاوت فرهنگی زیادی با شما داره به شدت بالاست، مرد بیکاری که تلاش زیادی برای تغییر وضعیتش نداره خیلی خطرناکه، تعجب میکنم که میگید مشاوره فایده نداشته، احتمال میدم یا مشاور خوبی نبوده یا شما ناخوداگاهتون دربرابر تموم کردن رابطه خیلی مقاوم هست و دلیل تراشی میکنی برای موندن

      پاسخ
  3. ویدا
    ویدا گفته:

    جالب بود مرسی ولی بیشتر مطالب کانال تلگرام درباره خرید بسته ها هست !منم تعجب کردم اینو رایگان گذاشتین!!هههه

    پاسخ
    • دکتر شیری
      دکتر شیری گفته:

      صدها مقاله ، سیصد گوش نیوش ، دهها خلاصه مطب و دهها پرسش و پاسخ آموزشی دکتر شیری به شکل رایگان در این سایت و کانال در دسترس مردم بوده است. تعجب ما اینست که شما اینهمه را تا الان ندیده اید. ۵۲۵۰ مطلب اینستاگرام هم در ضمن پولی نیست میتوانید استفاده کنید اگر واقعا اهلش هستید

      پاسخ
    • زهرا
      زهرا گفته:

      اصلا اینطور نیس من سه سال کانالشون دارم و از حرفاشون لذت میبرم در حالی که متاسفانه شرایط خرید حتی یک بسته رو نداشتم. و تا حالا هم نخریدم انکار کار درستی نیست بیاین یه کم برای منفعت خودمون خوبی های دیگران انکار نکنیم

      پاسخ
  4. ه.م
    ه.م گفته:

    سلام بجه ها دکتردرست میگن
    خیلی چیزارایگانه
    من چندین بسته روتاحالا خریدم واستفاده کردم
    حداقل شماهاکه توان خریدبسته ندارید گوش نیوشارو گوش کنید.

    پاسخ
  5. Arefgh
    Arefgh گفته:

    سلام وخسته نباشید،دکتر عاااالی بود،من خودم تویِ یه رابطه۹ماهه بودم که تصمیم بر ازدواج بود،خیلی از این رفتارهارو میدیدم و نادیده میگرفتم ولی کم کم همین رفتارها باعث دلزدگی من شد و تصمیم به قطع اون رابطه گرفتم پشیمونم نیستم بنظر خودم بهترین تصمیم زندگیم بود با تمام سختی و عذابش،هر چند من خودم دانشجوی ترم اخرروانشناسی ام وراه زیادی دارم ولی همیشه میگم کوزه گر از کوزه شکسته اب میخوره در اخر ممنون که خالصانه اطلاعاتتون رو در اختیارمون میزارید،تنتون سلامت،سایتون مستدام.

    پاسخ
  6. شیرین
    شیرین گفته:

    سلام دکتر خسته نباشی راستش سلیقه جنسی بیش‌ترش بعد از ازدواج مشخص میشه من خودم تو یه رابطه واسه اشنایی ازدواجم که بزرگ‌ترین دغدغه ام همینه چون ایشون گفتن یه مقدار مشکل دارن و در خال درمان هستن و حواب گرفتن ولی الان من همش حس میکنم به مشکل میخورم باهاشون تو این مسیله

    پاسخ
  7. سهيلا
    سهيلا گفته:

    سلام جناب دکتر شیری
    ممنون بابت مقاله ی پر کاربردتون، وقتی که ادم در زندگیش احساس تنهایی مفرط میکنه چاره ایی نداره جز اینکه شریک عاطفیش رو همه چیز خودش بدونه و البته خب طرف مقابل هم استقبال میکنه از این قضیه. این به نظر شما بد یا خوب؟؟

    پاسخ
    • دکتر شیری
      دکتر شیری گفته:

      به نظرم خوب نیست زیرا شما زندگی دارید فراتر از یک همسر و ایشان نیز
      باید فضاهای شخصی برقرار بمانند تا فضای دو نفره تان غنی بشود

      پاسخ
  8. فرشاد
    فرشاد گفته:

    سلام.
    اقای دکتر یک سوال خدمتتون داشتم. واقعا گزینه ادم ها برای انتخاب همسر و ازدواج چقدر هست؟
    کمی دقیق تر بپرسم، یکسری ادم ها برای ما اون جذابیت اولیه رو دارند، بعضی ها ندارند. باز یکسری اون حداقل ها و رشدهای بلوغی، سطح خانوادگی و اجتماعی و .. را دارند و بعضی دیگه ندارند و باب دل ما نیست.
    کلا، با حداقل ها اگر بگیریم، کمی جذابیت ظاهری، کمی تناسب خانوادگی و مالی و اجتماعی،تعداد افرادی که برای ازدواج مناسب میتونیم پیدا کنیم، چقدر هست؟ بیشتر از انگشتان دست ؟!

    پاسخ
  9. هدي
    هدي گفته:

    سلام و عرض ارادت و خدا قوت
    آقای دکتر بزرگوار واقعا از وقت گذاری ارزشمندتون سپاسگزارم
    مطالب خیلی به انتخاب ما کمک می کنه
    مخصوصا خیلی از مواقع در انتخاب هام که می مونم باید چکار کنم با مطالب بسیار عالی و دقیق شما بزرگوار می تونم تصمیم درست تری بگیرم.
    سایتون مستدام🙏
    ان شاءالله به قول خودتون فرصت های عالی و پرثمر روز به روز نصیب تون بشه

    پاسخ
  10. محمد جمال رهنمایی
    محمد جمال رهنمایی گفته:

    سلام و درود
    همیشه در پاسخ به دوستان و همکاران که درس های شما رو خریداری می‌کنند و همزمان غر غر می کنند که چرا اینقدر گران است،گفته ام که این قیمت خرید آموزشها نسبت به کیفیت، دقت و زحمتی که برای تهیه، خلاصه و به روز رسانی آنها می‌شود، واقعا ناچیز است. البته اینکه شرایط اقتصادی ما می‌تواند روی شیوه قضاوت ما در مورد قیمت تاثیر گذار باشد می‌توانید توضیحاتی به مطالب سایتتون اضافه کنید.
    مطالب شما همچنین در بین همکارانتان هم اثر بخش و مولف هست. پایدار باشید

    پاسخ
  11. مجید
    مجید گفته:

    با سلام.من اتفاقی کانالتون رو دیدم و ی مرور کلی کردم.هنوز جوین ندادم.و نهایتا با این مطلب ب سایتتون اومدم.
    برداشتم ی نظر بود ک نمیدونم اجازه نشرش رو بدید یا نه بهرحال میگم!
    با مطالب کانالتون و فضای پستهاتون که عمدتا فروش هست یکجور فضا و حس بازاری و کاسبی درونش متبلور میشه تا یک فضا برای کمک به مردم!
    یاد برنامه های تلویزیونی اونور آبی افتادم. که مخاطب تماس میگرفت ۲ ساعت از مشکلش میگفت و آقای دکتر در جوابش میگفت شما فلان بسته مارو بخرید!!
    خواستم بگم تو این دوران از همه چیز سواستفاده میشه، اما بدترین حوزه اینه از مشکلات و بیماری مردم سواستفاده بشه!
    مردم کلی راجع به مشکلاتشون گفتن اونوقت شما اغلب پستهاتون تبلیغ فروش بسته هاتونه!
    بنظر من کسی که تو همچین حوزه ای و با تِمِ کمک به مردم ورود میکنه، وقتی کاسبی راه میندازه قطعا معلومه هیچ سودمندی نخواهد داشت و صرفا یه کاسب هست تا یه پزشک و معالج!
    امیدوارم ناراحت نشید از رک گویی بنده و نکات مثبتش رو برداشت کنید.چون واقعا فضای کانالتون کلا شبیه بازاره تا درمانگاه! و چندین نفرم اینو گفتن. پس خودتون قطعا اهل تفکرید و قبول کنید چیزی هست که اینهمه سیگنال منفی ساتع کردید. گفتیم که شاید روندتون رو اصلاح کنید وگرنه عمرتون کوتاه خواهد بود.
    قطعا کسانی ک ب شما مشاوره دادن خیلی ضعیف بودن که باعث شده این سیگنالهای منفی راجعبتون دریافت بشه. و اینها خیلی ضررشون بیشتر از اون پولهایی که از بسته ها میگیرید خواهد شد. چون ارزش امثال شما شخصیت و اعتماد هست در وحله اول ک باعث شهرتتون و ماندگاریتون میشه. اما متاسفانه این موضوع رو مشاورانتون یا خودتون متوجه نشدید!

    پاسخ
    • دکتر شیری
      دکتر شیری گفته:

      اتفاقا این سایت قطعا برای فروش خدمات و محصولات خانه توانگری است( از اسمش هم معلومه)
      من گاهی اوقات توش قلم میزنم ( مدیاتوانگری) که در این بخش صدها فایل صوتی شنیدنی به نام گوش نیوش و
      ۴۲ فایل صوتی خلاصه مطب به اسم پرسش و پاسخ آموزشی با دکتر شیری
      و دهها مقاله بدرد بخور قرار دارد که همگی بدون پرداخت هزینه در اختیار مردم است !
      در واقع بخش پرداختی سایت ما کلا ۵۶ درس داره ( تا تاریخ امروز) و عمده محتوای سایتمون رایگانه
      خواستم با عدد و ارقام براتون بنویسم که بدانید ما چه میکنیم
      در ضمن ما پرسش و پاسخ نداریم اینجا ، سایت جداگانه برای اون کار داریم : porsesh24.com
      نگران ضرر و سود ما نباشید
      ما حرفه ای خدمات میدهیم و تقسیم بندی شده و مادامیکه اینگونه باشید ، هر جای دنیا که باشید ، موفقید

      پاسخ
  12. فاطمه
    فاطمه گفته:

    ممنونم ازتون
    حدود ۱۱ سال پیش توی سمینارتون درباره ازدواج شرکت کردم که در دانشگاهمون رایگان هم برگزار شد. واااقعا عالی بود و تو بالا و پایینهای زندگی هربار یه جمله کلیدی از اون سمینار یادم میومد و خیلی کمکم کرد. بعد از اون هم از تلویزیون و … پیگیر سخنرانیهاتون بودم تا سایت و کانال رو پیدا کردم و واقعا انگار یه شاه کلید رو پیدا کردم. برای کسی که بخواد به خودش کمی زحمت بده تا روابطش رو درست بسازه هم آموزشهای شما و هم آموزشهای آقای سهیل رضایی خیلی مفیده
    باز هم ممنون

    پاسخ
  13. وحیده
    وحیده گفته:

    سلام جناب دکتر..
    اکثر ما تو زندگی‌هامون مسایل زیادی داریم که نیاز به ترمیم و بهبود داره.. مخصوصا زخم‌ها و نارسی‌های درونی خودمون.. قیمت بسته‌ها واقعا بالاس، اون هم با شرایط حال حاضر مملکتمون که همه چیش عجیب غریب شده و میزان درآمد ما که به قول عزیزی که کامنت گذاشتن “باید چند برج جمع کنیم” و یا یه برج رو کامل اختصاص بدیم به این مساله..
    در صورت امکان مطالب از این دست و رایگان بیشتر در اختیارمون بذارین..
    اجرتون با خدا..

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      محتوای این وبلاگ شامل مطالب بسیاری در زمینه های مختلف است که موارد مربوط به ازدواج نیز در آن موجود است و همچنین بسیاری فایل صوتی رایگام “گوش نیوش” و “پرسش و پاسخ” نیز در وبلاگ و کانال تلگرام در دسترستان است

      پاسخ
  14. مریم
    مریم گفته:

    جناب دکتر عزیز سلام
    خیلی دیره ولی من ۱۱ سال در تاهلی بودم که همسرم اعتیاد هیجانی داشت. در نهایت تصمیم به حذف بنده گرفت چون دایم نیاز به تنوع داشت. ولی نکته جالب اینکه من و همه کسانی که ما رو میشناختن به هیییییچ وجه متوجه این موضوع در همسر بنده نبودن و همه در یک شوک بسییییار زیادی به سر می بریم.
    با تمام احترامی که قائلم برای اینجور افراد نمیشه کاری کرد.

    پاسخ
  15. فرشته افشاری
    فرشته افشاری گفته:

    سلام ، مقاله جالبی بود ، خودش یک درس کامله 😉
    از ما که گذشت ولی برای برادر وخواهر زاده ودر آینده برای دختر وپسرم حتما استفاده می کنم از این راهنمایی ها …..
    اگر ممکن میشد که بر می گشتم به بیست وسه سالگیم ،هرگز این انتخاب رو نمی کردم ، ولی حالا که ممکن نیست 😊
    راضیم به خاطر اینکه مسیر پر پیچ وخمی را طی کردم که به پخته شدنم انجامیده .
    خدا روشکر الان حالم خوبه چون کنترل زندگیم دست خودمه ، البته با کمک آموزشهای ارزنده شما ،
    من راهنمای درستی برای ازدواجم نداشتم ، صرفا باید ازدواج می کردم چون همه در خانواده ما این کار را می کردند ، الان یک چیز رو فهمیدم که (من اصلا نباید ازدواج می کردم) ، این رو به بقیه مواردی که نوشتید اضافه کنید . اینکه بعضی ها از اینکه زیر سلطه ی یک نفر بروند بیزارند و«آدم ازدواج» نیستند، 🍃من انرژی آرتمیس بالایی دارم، بعد آتنا وهستیا با فاصله از انرژی های زنانه دیگر ، وهمه این انرژی ها نشان از استقلال من داره ، من به تازگی متوجه شدم که هرگز نمی توانم حضور نزدیک یک مرد را به معنی حضور دائم در کنار خودم داشته باشم ، اینها را نوشتم شاید برای راهنمایی دیگران به دردتان بخورد ، یک جور” درد دل “درس گفتاری/خلاصه مطب /یا هر چیزی که شما صلاح بدانید . نمی دانم شاید مجرد بودنم حالم رو خوب کرده . چون وقتی به زمان تاهلم فکر می کنم احساس خفگی بهم دست می دهد مخصوصا زمانهای خلوت با همسرم ، اصلا من خوشحال نبودم 😔

    پاسخ
  16. نیلوفر محمودی راد
    نیلوفر محمودی راد گفته:

    مطمئنی اسیر نشدی؟؟اینایی که‌گفتین فقط از عهده اسرا برنمیاد که تصمیم درست بگیرن

    پاسخ
  17. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون این منابعی که تو زمینه جنسی به ما کمک میکنه رو میشه نام ببرید.

    پاسخ
  18. ستاره
    ستاره گفته:

    اقای دکتر عزیز سپاس از مطالب مفیدتون .این روزها شرایط روحی خوبی ندارم …مرتب پیامهاتون رو دنبال میکنم و ارامش میگیرم .سپاس از شما

    پاسخ
  19. Fahi
    Fahi گفته:

    سلام.معذرت میخوام اقای دکتر.یه سوال داشتم..به نظر شما اختلاف در سطح تحصیلات دوطرف در ازدواج چقدرمهمه؟من دانشجوی ارشدو۲۳ساله هستم و خاستگاری دارم که دیپلم هستند.به نظر شما کار درستیه که صرفا فقط به خاطر تحصیلات جواب منفی بدم‌.ممنون میشم ازدوستان هم اگر تجربه ای دارند دراختیار من قرار بدن

    پاسخ
  20. Spd mlk
    Spd mlk گفته:

    خیلی عالی بود.
    این سوال همیشگی من بود که ازدواج خوب چه ازدواجیه.آیا تعریفش برای هر کس متفاوته؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *