پسران امروز، ازدواج نمیکنند ؛
نمی تونند یا نمیخواهند؟!!! ١-به نظرم اونهایی که میتونن ولی نمیخواهند بیشترند ،اینها با دختران زیادتری معاشرت میکنند و سختی رابطه را تحمل نمیکنند زیرا راه راحت تر مقابلشون هست و آن آدمهاى جدید است ( مدل نوجوان ابدى)
٢- انگارى بخشى از آدمهای نسل جدید نمیخواهند هیچ سختی بکشند :
تو دانشگاه جزوه خلاصه به جای textbook،
تو خونه هاشون غذای حاضری به جای لذت آشپزی،
یادگیری زبان در خواب (!) به جای مطالعه و لغت یابی،
آمپول استرویید و سوماتوتروپین به جای تغذیه و تمرین مستمر بدنسازی …
در همین راستا این افراد ازدواج هم نمیکنند زیرا همه چیز با هزینه کم و بی مسوولیتی فراوان براشون فراهمه !
٣-خانواده هاى این پسرها هم متاسفانه احساس خطری نمیکنند ؛ داشتن نوه و توسعه خانواده هم ظاهرا به امرى فناتیک و اُمُلى مبدل شده 😔 .

۴-بعضی هاشون نیز که رفته اند زندگی مستقل تشکیل داده اند – که میتواند قابل دفاع باشد- اما متاسفانه مجردی قشنگی ندارند. هرج و مرج و اعتیاد به کار و خلوتهای پر از تلخی، مدلى وارداتی از مردان تنهای دهه ۱۹٨٠ غرب که در بهترین شرایط ختم بشه به مهمونی gathering آخر هفته ای و روند تکراری بی نتیجه…
.

۵- بعضیها نیز به مشکلات اقتصادى و استغال اشاره درست و نتیجه گیرى غلط دارند : نگاهى به تاریخ ایران بیندازید، پدران و مادران ما با امکانات بسیار کمتر ازدواج کردند و زندگى ساختند با هم از حداقلها، بنده معتقدم که یک خطاى ذهنى مرکزى تو مردان و زنان نسل فعلى ایجاد شده که با انتظارات عجیب از خود میخواهند ازدواج را شروع کنند
.
راه حل :
١-نسخه واحد نداریم
٢-مزایاى غیر تبلیغاتى ازدواج را گوشزد کنیم ( رابطه جنسى امن ، مقبولیت احتماعى و خانوادگى بیشتر ، فرزنددار شدن ، معنادار بودن متفاوت در رشد فردى)
٣-آسیب شناسى بیشتر مجردیهاى تهى

این مطلب را هم بخوانید
چهار کاری که هر درونگرا برای افزایش خلاقیت باید انجام دهد
1 پاسخ
  1. یاسمن بانو
    یاسمن بانو گفته:

    مشکل اصلی که آقایون دارن اینه که فکر میکنن برنده بازی ازدواج نکردن هستن .(بخصوص در مدل نوجوان ابدی )
    فکر میکنن پیری و ناباروی و مشکلات از این دست مختص خانم ها ست و هر زمان اراده کنن میتونن ازدواج کنن و صاحب فرزند سالم بشن .اکثرا اطلاعات کمی دارن در مورد مشکلات مردای بالای ۳۰ تا ۵۰ سال برای فرزند آوری مثل مشکلات جنسی یا ژنتیکی یا بیماری های مثل اوتیسم و غیره دارن
    احتمال نمیدن که وقتی در سن ۵۰ سال باشن خانمی که قدرت باروری رو داشته باشه براشون ممکنه به ندرت پیدا بشه

    اگه دختر جوونی باشه به فرض پولداری خودشون ممکنه بخاطر پول باهاشون ازدواج کنه و پول هم نداشته باش از نظر خیلی خانواده ها کیس ازدواج نیست .

    اون بخش از آقایونی که مشکلات اقتصادی رو عنوان میکنن فکر میکنن مشکل ها با ازدواج نکردن کمتر میشه ؟؟؟ فکر نمیکنن هر چی سریعتر ازدواج کنن هزینه کمتری برای ازدواج میپردازن و زندگی زودتر هدفمند میشه .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *