✍ پرسش:

ببخشید یک زن و شوهری هستند که خیلى با ما صمیمى هستند؛ اخیرا متوجه شدیم که خانوم با کسى دیگر رابطه داره، باید چکار کنیم؟؟! به همسرش باید بگیم این موضوع رو یا نه؟!

 

🎧 پاسخ صوتی دکتر شیری:

این مطلب را هم بخوانید
با اینکه برایم دلنشین نبود اما با او ازدواج کردم
3 پاسخ
  1. زی
    زی گفته:

    چندین سال پیش یکی از دوستام که اصلا هم از همسرش راضی نبود تو یاهو باهام چت کرد و بعدش یهو دیدم همسرش بهم تو همون یاهو پیام داد و یه جورایی رفتارهایی نشون میداد که معنی ای داشت. من به دوستم همونجا اطلاع دادم و البته دوستم با من قطع ارتباط کرد که درک نکردم چرا اینکارو کرد بخصوص که ما ۱۰۰۰ کیلومتر از هم دور بودیم.

    پاسخ
  2. نازنين
    نازنين گفته:

    با سلام خدمت شما دکتر شیری عزیز
    با کمال احترام به نظر شما من کاملا با نظر شما مخالفم و به نظر من روانشناسان در غرب موضع درست تر ومنطقی تری با اینگونه موارد دارند که هیچ ربطی به شرایط رابطه ی ما با اشخاص در گیر در رابطه ی خارج از ازدواج ندارهو اون هم یک جمله است : ما حق دخالت یا اظهار نظر و خبر رسانی و نصیحت نداریم و پایان
    متاسفانه این فرهنگ منفی نحی از منکر انقدر در روان ما ریشه دوانده که فکر می کنیم ما “مسئولیم” خطاهای دیگران را به ایشان یاد اوری کنیم . در واقع در این فرهنگ ما به دیگری می گوییم که من صلاح تو را بهتر از تو می دانم و تو کم فهم و نادانی و احتیاج به شنیدن نصایح من داری تا انسان بهتری شوی. این بازی های اجتماعی در جوامع متمدن جایی ندارد و کسی هرگز یک لحظه هم این تصور خنده دار را نمی کند که شخصی که وارد یک رابطه ی متعهدانه شده نمی فهمد یا نمی داند که خیانت خطا ست و نیاز دارد که من نوعی به عنوان دوست یا أشنا به اون کودک ذهنی بگویم که عزیز دل خیانت نکن چون اینکار اشتباه اخلاقی است! اگر ما ایرانی ها یاد می گرفتیم در زندگی دیکران فضولی ودخالت نکنیم و نظرات خودمان را تحمیل نکنیم و تا کسی از ما کمک و راهنمایی نخواسته به او مشاوره ی اجباری ندیم و نصیحت نکنیم به مراتب جامعه ی سالم تری داشتیم. مسیر رشد هر انسانی خاص خود آن فرد است و باید با رشد ذهنی و اخلاقی او هماهنگ باشد و عواقب و مسئولیت اعمال هر کس هم صرفا متوجه خود اوست . هیچ کس نباید به نام دین یا اخلاق به خودش این اجازه را بدهد که وارد حریم خصوصی دیگران شود و نقش منجی را بازی کند. زن وشوهری که یکی از آنها در گیری رابطه ی خارج از ازدواج شده باشد وارد مرحله ای دیگری از رابطه شده اند که باید با قدم ها و تصمیم خودشان عواقب تصمیمشون را بپذیرند و یا از ان عبور کنند و یا راهشان را از هم جدا کنند. خیلی عجیب و بعید است که همسران متوجه خیانت طرف مقابل نشوند مخصوصا خانم ها شم خاصی در کشف خیانت همسرانشون دارند و حتی یک ساعت دیر کردن ویا یک عطر جدید و یک نگاه متفاوت در اینه به آنها این خبر را میده که همسرشون درگیر یک رابطه ی دیگر است و اگر به رو نمیاورند و یا انکار می کنند یعنی امادگی پذیرش ندارند و یا دارند اما نیازشون به موندن در اون رابطه خیلی مهم تر از خیانت همسرشون است بنابراین دوست نسبتا محترمی که لطف می کنه به خیال خودش خبر خیانت را میاره در واقع پا در مسیری میذاره که پری مچور و ناپخته است . داستان هرا و رنج او و رشدی که باید در این رنج بکند را نباید فراموش کرد و با آموزه های مبهم و آشفته پیام های نادرست به دیگران داد.
    ممنون از تمام کمکها و محبتی که به مردم دارید

    پاسخ
  3. فرین
    فرین گفته:

    َخانم نازنین
    جواب شما در مورد دخالت نکردن در امور خصوصی دیگران جالب بود. من متوجه این نشدم که چرا نوشته ایی با نظر آقای دکتر شیری مخالف هستی؟ ایشان گفتند ایا شما راضی هستی که در شرایط ان زوج باشی و دوستت بی تفاوت باشد؟ بعد گفتند: بی تفاوت بودن به زندگی دوست درست نیست.اینکه شما از گفته ایشان چه برداشتی کردید و نتیجه گرفتید که روان شناسان غربی کار درستی می کنند برای من سوال است؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *