✍️از دختری خوشش می اومد که بسیار دقیق بود و منظم و در خانواده ای بزرگ شده بود با دیسیپلین. خود پسر نیز موقعیت بدی نداشت، تازه لیسانس گرفته بود و ظاهر خودش را دوست داشت. به ویژه اهتمامی خاص با آراستگی موهاش داشت (!) البته موضوع مال چند سال پیشه و شاید بعضی جزئیات یادم نیاد اما مهماش را که برای این نوشته لازمه مینویسم.

با شناختی که از دختر داشتم ( آرکتایپ عقل محور=آتنا) گفتم ابراز محبت زیادی نکن … صبر کن بتونه تعریفی از تو و نوع رابطه ات داشته باشه (دوست داشت دختره را بعد از مدتی برای ازدواج به خانواده اش معرفی کند) چنین دختری حتما مرز داره و نمیتونی خیلی بری تو ریز جزئیات زندگیش.

از ما توصیه های حرفه ای، از شاگردمون شوت زدن!

وقت و بی وقت زنگ زدن به دختره در حالیکه برای صحبت کردن راحت تو خونه شون مساله داشت … ابراز محبت های احمقانه با گل و موسیقی (احمقانه به نسبت شخصیت دختره نه به نسبت گل یا موسیقی که زیبا هستند)

بهش گفتم اینقدر خودخواهانه دوستش نداشته باش … تو دوست داری شیوه های خودت را اعمال کنی و این دختر را داری اذیت میکنی.

👈به پسر گفتم نمیتونی با این دختر هی ددری دودور باشی … باید برنامه داشته باشی باهاش … در درجه اول باید خودت برنامه داشته باشی برای خودت ( کارت؟سربازیت؟ ادامه تحصیلت؟) این حرف ها را چنین دختری میفهمد نه شعر و ترانه و … (منظورم اولویت بندی ارزش های دو نفر در رابطه بود).

رابطه شون زیر چند هفته رفت رو هوا … با کلی دلخوری دوطرفه … پسر هنوز هم در هوای دختره میسوزه … البته می فهمید که فقط میسوزه … یه بار طبق تیپ شخصیتی دختره تلاش نکرد و انگار بیشتر دوست داشت یه اردنگی بخوره تو این رابطه تا واقعا طعم واقعی خوشبخت کردن یک زن را بچشد.

این مطلب را هم بخوانید
درباره‌ی فیلم Modigliani

دختر به من هر از گاهی خبری از خودش میداد … حیف شد … اون هم انتخاب هایی پرت داشت که ناشی از انتقام گیری از خانواده اش بود .حقیقتش فکر می کنم بیشتر چوب خانواده اش را می خورد که محدودیت هایی براش میذاشتند که بیش از حد تنگ و ناجور بود وگرنه خودش بچه خوب و سرزنده ای بود.

💡خاطره بالا از این جهت به یادم اومد که همیشه سر بحث شخصیت شناسی (مردان عاطفه محور =poseidon archetype) یادش می افتم.

من سال ها دور و برم این مردان یا زنان بوده اند … گاهی اوقات خونواده ام بهم میگن تو آهنربای این تیپ را داری … شایدم راست می گویند.

👈پسرهایی هستند که خوبند، تحصیل کرده، مودب اما از نظر عاطفی خشکند، نمی فهمند زنانگی را … خونه پر ارتباطشون با زن از نظر صمیمیت این میشه که برادر یک دختر میشن نه همسرش … تو دانشگاه ها پر هستند … دخترها ازشون خوششون میاد اما آبی از آتیش اینها گرم نمیشه … در اسطوره های یونانی همزیستی دارند با Apolon.

 

اگر میخواهید در مورد آرکتایپ ها اطلاعات بیشتری بدست آوردید :
مجموعه آموزش های شخصیت شناسی آرکتایپ با تدریس دکترشیری به شما کمک خواهد کرد
اولین عنوان و نقطه شروع این مجموعه :  رازهای زنانگی و مردانگی

8 پاسخ
  1. طیبه پزشکی
    طیبه پزشکی گفته:

    کاملا درسته…جماعت تحصیلکرده امروزی توبحث روابط عاطفی انگار واقعا یجای دیگست….
    علی رغم اینکه دارند حیف میشند ولی هر کدوم یه نظم ودیسیپلین ذهنی دارند که تو فضای ذهن و روحشون فاصله ایجاد میکنه👌

    پاسخ
  2. Amir
    Amir گفته:

    من پوزیدونم شدید . . . ولی دخترای امروزی علی رغم اینکه میگن مرد احساسی میخوان اما دنبال اینجور افراد نیستن! واقعا احساس میکنم باید تیپ شخصیتیمو عوض کنم تا بیشتر از این اذیت نشدم . . . چطوری آرکتایپمو عوض کنم آقای دکتر؟

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      در مقالات و پرسش و پاسخهای مزتبط با نبوغ عاطفی و مهارتهای ارتباطی نکته های فراوانی ارائه شده. همچنین درس غیر حضوری آرکتایپ پوزیدون برایتان کاملا مفید است

      پاسخ
  3. عطيه
    عطيه گفته:

    داستان زندگی منه انگار من این دخترم و ارتباطاتمم برخلاف منه واقعی تمام احساسیه انکار اهن ربای ادمای حساسم

    پاسخ
  4. ونوس
    ونوس گفته:

    من یه دختر آتنا آرتمیس هستم و واقعا اذیت می‌شم از روابط با اینگونه پسرها، هر لحظه تماس گرفتن و ابراز علاقه به شیوه ای که رو من هیچ تاثیری نداره و هر لحظه تو دست و ما بودن و بی برنامه بودن
    یادمه یه بار به یه پسری گفتم من اذیت می‌شم تو انقدر بی برنامه ای!!! وقتی ازت میپرسم وقتت آزاده بگو نه سرم شلوغه باید رو پایان نامه ام کار کنم!!!!😂.
    از یه طرف می‌گم بهشون توهین نکنم و نزنم تو پرشون . از طرفی می‌گم دارم تظاهر می‌کنم که دوست دارم تو این لحظه یا هر لحظه باهاش حرف بزنم پس تقریبا و کم کم قطع رابطه می‌کنم که به شعورش توهین نکنم یا دروغ نگم.
    اصلا یه وضعیه:)))
    همشم پوسیدون ها اطرافمن:))

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *