بیا این مهارت را یاد بگیر و میلیارد شو دو ساله ،
طرف کلى وعده و وعید درباره آموزش دیجیتال مارکتینگ داده درحالیکه حتى نمیتواند ساده ترین اصول کسب و کار را خودش رعایت کند و توهم استارت آپ هم دارد ! از صدها نفر پول گرفته و توهمى بیش بدانها تزریق نکرده 😔 است. زبان بازى میکنند و فکر میکنند مهارت ارتباط کارى بلدند!
متاسفانه وقتى جامعه اى تله شکست داشته باشد ، آدمش به هر میانبرى دست میزند تا برنده بشود و لذا زرنگ بازى و توهم فروشى در آن رونق میگیرد.
و صنعتى پدید می آید به نام خوشبختى فروشى که افراد به دام شرکتهاى هرمى و وعده هاى دروغین می افتند
امید خوب است و لازم؛
اما «خوش‌بینى متوهمانه» خطرناک است و رایج!
یکى از دلایلى که از کتاب‌هایى مثل راز و … استقبال نمی‌کنم این است که مردمان زیادى در دنیا با خواندن این بحث‌ها به جاى تلاش دقیق‌تر، رؤیاهاى وسیع‌تر پیدا می‌کنند و یکى باید شجاعانه بگوید که رؤیاى خوب داشتن کافى نیست،
یک زمانى بهترین کتاب‌هاى انگیزشى این کشور صرف «پرزنته» کردن ما بی‌نوایان توسط پسران و دخترانى شد که در شبکه‌هاى هرمى می‌خواستند زیرگروه جمع کنند و میلیونرهاى چند شبه بشوند!
رابینز و مارک فیشر و کاترین پاندر و اسکاول شین و قانون جذب و … صرف شیوه‌ی مسموم پول‌یابى شده بود که البته قانون جمع‌شان کرد؛
مقایسه کنید با استارت‌آپ‌هاى جوانانى که زحمت می‌کشند و ماه‌ها کار می‌کنند تا رؤیایشان را خلق کنند.
من به قانون جذب معتقدم و سال‌ها روزى ١٨ ساعت هم کنار اعتقادم کار کرده‌ام! درست هم کار کرده ام بدون تزریق توهم!
تو نیز معتقدی؟
بسم الله …
#دکترشیرى

این مطلب را هم بخوانید
هفت نکته کاربردی برای نجات معلمان درونگرا
3 پاسخ
  1. نرگس
    نرگس گفته:

    سلام جناب دکتر شیری، من مطالب ارزشمند شما را دنبال میکنم و خیلی هم ازشون استفاده میکنم، به دیگران هم معرفی میکنم.
    توی این مطلبتون از شرکت‌های هرمی اسم بردید، لازم دیدم به اطلاعتون برسونم که بنده ۵ساله توی نتورک مارکتینگ مجوزدار دارم کار میکنم و هم برام دستاوردهای مالی خوبی داشته و هم رشدشخصیتی زیادی داشتم و کلا نگاهم نسبت به زندگی متفاوت شده. بنابراین وقتی از شرکتهای هرمی صحبت میکنید تفاوتش با نتورک مارکتینگ صحیح راهم بگید، که اگر کسی قراره بیاد و زندگیشو با این بیزنس مدرن تغییر بده به اشتباه نیفته و بتونه انتخاب درست و آگاهانه ای داشته باشه… بازم ازتون. ممنونم

    پاسخ
  2. سحر رضایی
    سحر رضایی گفته:

    سلام دکتر شیری عزیز به مطلب واقعی و تلخی اشاره کردید خود من نزدیک یکسال اسیر این توهمات قانون جذب شدم و بعد از یکسال با پسرفت وحشتناکی به زیر صفر رسیدم. پارسال که در اوج بحران عاطفی بودم با یکی از این به اصطلاح اساتید قانون جذب آشنا شدم و حقوق یکماهمو با سختی دادم تا دوره آموزشی مربوط به روابط رو خریدم ولی متاسفانه هیچ نکته کاربردی و راهکار عملی در اون ارائه نشد. اون محتوی بی کیفیت اما بسیار گرون با مطالب و دوره های شما حتی با گوش نیوش هاتون به هیچ عنوان قابل شما مقایسه نیست و به حق حتی قیمت دوره هاتون نسبت به کیفیت مطالبتون ناچیزه. دکتر عزیز هنوز به لحاظ مالی قادر نیستم دوره های مربوط به روابط رو تهبه کنم ولی گوش نیوش ها و مطالب کانال و سایتتون رو به جان دل گوش میکنم و هربار واقعا می مونم که چطور شما اینقدر میتونید بی هیچ منفعت طلبی حاصل سالها تجربیات گرانقدر و مفیدتون رو به رایگان در اختیار بزارید با تمام وجود حس همدلی صمیمت و درکتون رو با کسانیکه مشکلاتشون رو بیان میکنند می فهمم و زبونم قاصره از تشکر .کاش ۵ سال پیش با تون آشنا شده بودم کاش تا الان در بهشت رابطه بودم نه در قعر جهنم تنهایی و افسردگی و نا امیدی. فقط میتونم بگم اجرتون با خدا زندگی سرشار از برکت و عشق و آرامش . برای من هم دعا کنید تا بتونم خودم رو از این باتلاق احساسی با آگاهی خودشناسی و عمل نجات بدم.
    آمین…

    پاسخ
  3. شادی
    شادی گفته:

    سلام آقای دکتر شیری
    خیلی ممنونم که در مورد این شرکت های هرمی مطلب گذشتین… متاسفانه خیلی از جوون ها با توهم پولدار شدن وارد این شرکت ها میشن که به جز ضرر هیچی براشون نداره… تو دوره های آموزشی این شرکت ها مغز بازاریاباشون و با یه مشت مطالب سطحی و انگیزشی شستشو میدن…!!!

    پاینده باشید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *