✍️من با یه پسری که خیلی وقت بود میشناختمش و از دوستای فامیلی بود ، دوست شدم که ۱ ماه بود نامزدیش به هم خورده بود که وقتی علت شو پرسیدم گفت دو علت داشت :

۱-من شرط کرده بودم ۳ سال نامزد باشیم اما بعد از ۳ سال اون اصرار داشت ازدواج کنیم

۲-یه علت دیگش هم خانوادهامون بود اگه با هم می موندیم باید قید خانواده هامونو میزدیم..اما سعیددر رابطه با من ، خودشو خیلی مشتاق نشون میداد . اما یه هو یه روز یه دفعه بدون که مشکلی داشته باشیم اس ام اس زد که راستشو بخوای من حالم اصلا خوب نیست و مشکلم جدایی از نامزدمه فکر نمیکردم اینقدر سخت بشه برام تو خیلی گلی امیدوارم موفق باشی برات بهترینها رو آرزو میکنم !

حا لا یک ماهه من نمیدونم واقعا دلیلش نامزدش بوده یا دلیلش من بودم همش میگم من شاید حرفی زدم یا اشتباهی مرتکب شدم یاشاید مطلوب نبودم توی یه ماهه فکر و خیال گوناگون خیلی کردم کردم ..خواستم از شما کمک بگیرم …ببخشید مزاحمتون شدم اما خبلی ناراحتم وقتی به حرفای زده شو و به رفتارش فکر میکنم نمیدونم همه اون علاقه ها دروغ بوده یا شایدم من درکش نکردم

 

پاسخ دکتر شیری:

ببینید غزاله گرامی

👈وقتی یه نفر از توی یه رابطه میاد بیرون باید دورانی بگذره تا رو خودش کار کنه و حداقل زخمهاش تا حدی ترمیم بشوند. به دلایل ایشون برای بهم زدن رابطه نگاه کنید :

میگه نامزدی ۳ ساله هم داریم؟ معلومه دختره تو اون نامزدی ، برخوردهاش ، نورمال تر بوده . بعد یکسال دنبال تعیین تکلیفش بوده و ایشون احتمالا از روی بی مسوولیتی خواسته نامزدی بهم بزنه

این مطلب را هم بخوانید
پرسش و پاسخ‌های اینستاگرامی (3)

 

✔️اما وقتی این نوع روابط بهم میخوره باید چه کرد؟
میبینی فرد نمیشینه دلایل درونی را بررسی کنه، خلوتی را نمیگذرونه برای ترمیم درونی، ناگهان تن میده به رابطهای جدید ! rebound میکنه اصطلاحاً یعنی موقتا در یک رابطه دیگه مثل مسافرخونه اطراق میکنه تا برگرده به خونه اصلیش.

 

👈اینجاست که من شما را مقصر میبینم و واقعا ربطی نداره که دختر شایسته ای تو این یه ماه بوده باشید یا نبوده باشید ، سرنوشت روابط پس از رابطه اصلی اینطوریه متاسفانه .

✔️شیفتگی سریع شما نیز قابل توجه است. تو همین نامه نیز معلومه شما از ارتباط با ایشون خیلی مشعوف بوده ای و این با حال درونی اون آقا متناسب نبوده و ناخودآگاه پس زده در حالیکه آگاهانه اذعان دارد شما بسیار شایسته اید

در پاسخ به سوالتون ، من معتقدم اون علاقه ها واقعی بوده ولی با حجمی کمتر

 

👈الان چه باید کرد؟

به نظرم رصد نکنید که الان باکیه و چه میکنه و کجاست…بگذارید بره و خودش را پیدا کنه…متاسفانه باز هم سراغ شما خواهد آمد و در این شرایط یا برای وجدان دردش اومده ( کلا اینها عواطفشون پاندولیه خانوم ) یا واقعا سراغتون اومده

در هر صورت اون موقع است که باید تصمیم بگیرید . من یه ذره فکر میکنم ایشون نه ثبات عاطفی دارد نه بلوغ عاطفی برای ازدواج و دخترها براش زنگ تفریح میشوند!
#دکترشیری

24 پاسخ
  1. مرگان معادی
    مرگان معادی گفته:

    همانطور که اقای دکتر گفتند ثبات و بلوغ عاطفی در ارتباط و ازدواج خیلی مهمه من افرادی رو می شناسم که در سن ۴۰ سالگی هنوز به این بالانس نرسیدند و کلی مشگل دارند

    پاسخ
  2. Cherry
    Cherry گفته:

    برای من همین اتفاق افتاد، با اینکه دو سال از تموم شدن رابطه قبلیش میگذشت ولی اصلاااا نرمال نبود، من هم نرمال بودم البته، چون خیلی حساس بودم و زیادی از حد بها میدادم، ما با هم کات کردیم، ولی دکتر درست میگن ایشون باز برگشت، اما با برگشتنش هم هیچ چیزی بهتر نشد، وارد رابطه شدن با این افراد، روح آدمو نابود میکنه، بدترین تجربه زندگی منه

    پاسخ
  3. Venos
    Venos گفته:

    من خودم تو همچین رابطه ای بودم .این دختر طبق حرف شما فقط و فقط مسافرخونه ست .چه بسا که پسر وقتی به آرامش رسید با تو و خودشو پیدا کرد بره سراغ کسی دیگه .شدیدا خواهش میکنم که بکش بیرون از این رابطه به خودت رحم کن و جوونیتو و فرصتای بهتر زندگیت و از دست نده .تجربه کسیکه زخم خورده میتونه بسیار مفید باشه برات .حتی از صدبار زنگ زد و پیام داد و به هر طریقی خواست باهات ارتباط برقرار کنه نکن نرو که تهش متاسفانه فقط سوختن پروبالیه که باید باهاش پرواز میکردی .

    پاسخ
  4. انسیه علی
    انسیه علی گفته:

    سلام دکتر جان یک جمله ی زیبا داری که کلا منو متحول کرد و نجاتم داد.
    زنگ تفریح کسی نشو
    این جمله بینظیر دگرگون کرد منو

    پاسخ
  5. Ziba
    Ziba گفته:

    حالا اون دختری که نمیدونسته اون اقا رابطه ای داشته و توش گیر کرده باس چکار کنه؟اون از همه جا بی خبر و همش سعی داره که رابطه خوبی رو پیش ببره که یهو اینجوری میخوره تو برجکش و میگه تو خوبیو فوق العاده ای ولی من نتونستم اون احساسی رو که از اول بهت داشتم و داشته باشم بهت و من قبلا یکی بوده تو زندگیم ولی نتونستم فراموش کنم!!!!واقعا بی ثباتیه طرفو میرسونه…ازون ور حرفای قشنگ ازینورم اینطوری

    پاسخ
  6. بهار
    بهار گفته:

    حالا خوبه بعد یک ماه گذاشته ررفته مال من که ۲ سال کشش دادم متاسفانه ،خدارو شکر که تموم شده کاش مال من هم یک ماه طول میکشید

    پاسخ
  7. Cocoa
    Cocoa گفته:

    سلام
    ببخشید آقای دکتر. بنا به تجربه ی شما چقدر امکان این وجود داره که آقایی عاشقه و واله یک نفر باشه اما هم زمان به کس دیگری هم اهمیت بده؟
    نوعی آشنایی دورادور و رسمی با آقایی دارم که چند سال قبل از من خواستگاری کرده و جواب رد شنیدند.
    شنیده هام در رابطه با ایشون حاکی از این هست که دچار بحران عشقی شدید هستند. ( و پیش فرضن این هست که شخص ثالثی وجود دارد) اما متاسفانه مدام احساس میکنم سیگنال های عاطفی برای شخص من میفرستن. و همین امر باعث سردرگمی بنده شده. یعنی نمیدونم من توهمات عاشقانه دارم یا ایشون عاشق من هستند یا صرفا نوعی بی ثباتی عاطفیه که داره گریبان گیرم میشه.

    پاسخ
    • زهرا
      زهرا گفته:

      من همچین موردی رو داشتم همون نداشتن بلوغ عاطفی که دکتر میگن و البته ادم هایی که کارهاشون مبهمه خیلی تو زندگی لاقل از لحاظ عاطفی نمیشه روشون حساب کرد

      پاسخ
  8. نیک ۳
    نیک ۳ گفته:

    من تو یک رابطه پنج ساله بودم‌که بدلیل مشاهده کردن طرفم با یک خانم دیگه بدون جنگ و‌خونریزی کلا اومدم بیرون!
    الان دوماهه که رو خودم کار می کنم و یکی از اشناهای قدیمی که بسیار کیس مناسبی هم‌هست تمایل داره بیشتر منو بشناسه. حتی دو مرتبه هم همدیگه رو دیدیم ولی تو جلسه سوم با شجاعت تمام (برام سخت بود واقعا) بهشون گفتم که برای من زمان مناسبی برای ورود به رابطه جدیدنیست و هنوز وقت لازم دارم.
    کسانی که به خودشون وقت نمی دن که رابطه قبلی رو ببندند و روی خودشون به اندازه کافی کار کننددر حق طرف مقابل نامردی می کنن. خودشون که بماند

    پاسخ
    • الهام
      الهام گفته:

      سلام به شما، دقیقا حرف هاتون درست هست، باید رابطه قبلی رو درذهن و قلب بست و زمان داد تا روی خودمون کار کنیم و بعد عاقلانه وارد رابطه جدید شد(رابطه ۳ الی ۶ ماهه بدون وابستگی ) تا به خودت و طرف مقابل آسیب نزنی.

      پاسخ
  9. مریم
    مریم گفته:

    پسری که قبلا توی یه رابطه بوده رو خیلی باید با احتیاط باهاش پیش رفت. چون بلده چجوری دل یه دختر رو نرم کنه و دختر هم متاسفانه معمولا زود وابسته میشه. اما اما موضوع وحشتناکی که هست اینه که پسرها اصلا احساسات دخترا رو نمیتونن درک کنن یعنی ژنتیک بدنشون اینطوریه.و زمانی که عشق قبلیشون برگرده همه چی رو زیر پا می ذارن.
    من خودم ۴ماه با یه آقایی بودم .تحصیل کرده ،دکتراداشت.و کاملا با رفتارها و صحبتهایی که بهم میکرد بهش دل بستم. میدونستم یه رابطه از دست رفته داشته.خودش بهم گفته بود.
    بعد اون همه مدت گفت من هر کار میکنم نمیتونم اون قبلی رو فراموش کنم و بهم گفت تو خیلی خوبی و…کات کردیم.بعدم رفت با همون دختره ازدواجم کرد!

    پاسخ
  10. محمدحسین
    محمدحسین گفته:

    من خودم با چند نفری اینکارو کردم! دقیقا برام مسافرخونه بودن، رفت و برگشتم داشتم باهاشون، اما تهش رفتم سر خونه اصلی خودم، و با همون نفر اولم موندم و ازدواج کردم، میدونم کارم خیلی بد بوده، اما گفتم بگم، ک بقیه آگاه بشن از این مدل روابط آبی گرم نمیشه.

    پاسخ
  11. الهام
    الهام گفته:

    درود به شما جناب آقای دکتر شیری بزرگوار. اون خانوم بنده خدا وقتی که حرفهای پسر رو بعنوان دردودل گوش میده نمیدونه که اون آقا هنوز عاشق اون فرد قبلی هست یا نه. و باید به شکلی ازش بپرسه. و اگه بپرسه بعضی افراد با صداقت حرف میزنن ولی بعضی افراد حقیقت رو نمیگن، و میگن من به شما علاقه داشتم که اومدم جلو و اون خانم درگذشته من بود و دیگه فکرشو نمیکنم و دوسش هم ندارم اصلا. از مدل گفتن و حسوحالش باید فهمید که این آقا حقیقت رو میگه یا نه. یادبگیریم کسیو انتخاب کنیم که پراز آه و افسوس و گله و شکایت و نفرین و دل پراز آدمها و کلا افکار منفی و ناامیدی نباشه، کسی که از خودش راضی باشه، از آینده و وضعیت کنونیش میگه، تو گذشته سیر نمیکنه. ازخانوادش میگه، میخواد از شما و خانوادتون بیشتر بدونه.آدم شادیه و خیلی هم عجله نمیکنه برای ازدواج کردن باشما.این شخص میتونه اولین معیارهای مناسب ازدواج روهم داشته باشه تا بخوایم بهش فکر کنیم. و بقیه رو رد کنید دوستان. جواب منفی به همراه آرزوی موفقیت. آدمهایی که عجیب غریبو پرهیجانن و مخفی کاری دارن برای ما جذاب میشن ولی باید بدونید کسی که رفتار متعادلی داره و به شما وخودش بها میده و احترام قائله مناسب شماست نه هیچ شخص دیگه ای.

    پاسخ
  12. الهام
    الهام گفته:

    سلام به شما، دقیقا حرف هاتون درست هست، باید رابطه قبلی رو درذهن و قلب بست و زمان داد تا روی خودمون کار کنیم و بعد عاقلانه وارد رابطه جدید شد(رابطه ۳ الی ۶ ماهه بدون وابستگی ) تا به خودت و طرف مقابل آسیب نزنی.

    پاسخ
  13. دنیا
    دنیا گفته:

    سلام‌من دخترم ولی حالتم مشابه این آقاست، البته رابطه های من واقعی نیست و چت تو فضای مجازیه، به محض اینکه با کسی خداحافظی میکنم به شدت ماراحت میشم و باید حتما با کسی دیگه باشم تا فراموشی قبلی برام راحت بشه وگرنه ممکنه مدام به قبلی پیام بدم و خودمو خورد گنم و حالم بدتر و بدتر شه
    این مشگل من بخاطر چیه و چیکار کنم خوب شم؟
    ممنون میشم جواب بدین🙏

    پاسخ
    • پشتیبانی خانه توانگری
      پشتیبانی خانه توانگری گفته:

      درود و روز بخیر
      شما میتونید از سایر سوالات و مقالات بلاگ مدیا توانگری استفاده کنید یا اینکه بطور اختصاصی سوالات شخصی خود را در سامانه porsesh24.com ثبت کنید

      پاسخ
  14. رستا
    رستا گفته:

    برای من هم همین اتفاق افتاد و جوری ضربه خوردم که باورم نمی شد
    با یک آقایی طوری روابط نزدیک و خوبی داشتیم که همه چی عالی داشت پیش میرفت . یک هویی گفت من بعد رابطه قبلیم به خودم قول دادم کسی رو اینقدر دوست نداشته باشم و چون دارم به تو وابسته میشم پس بیا با هم نباشیم .. اما با کلی درد یک چیزی یاد گرفتم که روی ادمها حساب عاطفی باز نکنم. چون دردش زیاده..

    پاسخ
  15. سپیده
    سپیده گفته:

    اون یه هرمسه و تو الان یه پرسفونه رها شده ای که باید به بلوغ برسی.امیدوارم گوش بدی و خودتو پیداکنی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *