Assassins -2020 آدم کشها

کارگردان : Ryan White
مستندی نفسگیر درباره ترور شیمیایی کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در فوریه ۲۰۱۷ در فرودگاه کوالالامپور است.
اینکه دو دختر چگونه این کار را انجام دادند و سرنوشت ایشان و پیچیدگی عملیات نیروهای امنیتی کره شمالی، نفس آدم را بند می‌آورد.
چرا باید دید ؟
کارگردان به نیکى سراغ وضعیت وحشتناک زندگى دختران فقیر اندونزى و ویتنام می‌رود، جایی که فقر و فحشا سرنوشت انسانها را تعیین می‌کند (شبیه نحوه مزدورگیرى دیکتاتورهاى مکزیک از روستاییان حاشیه‌نشین در فیلم روما -اسکار ٢٠١٩)
این مستند همزمان با قدرتى اعجاب‌آور نشان می‌دهد که درست است که طراحان این ترور هوش بالایی دارند ولی چون عقل لازم برای تشخیص منافع یک سرزمین را ندارند نهایتا، مبدل به مزدور دیکتاتور می‌شوند (شبیه داستان قتل خاشقچی)

۱۹۸۷: When the Day Comes
فیلم سینمایى محصول ٢٠١٧
کارگردان jang joon hhwan
درباره قتل یک دانشجوى کره جنوبى زیر شکنجه توسط تیم ضد جاسوسى پلیس در سئول است؛ مرگى مشکوک که علیرغم لاپوشانی‌هاى وسیع رده بالاى تیم‌هاى امنیتى، توسط دادستان‌هاى شجاع کره جنوبى پیگیرى شد، فیلم بر اساس واقعیت و بسیار تکان دهنده است. با دیدن این فیلم است که می‌فهمیم چرا روانشناسان دنیا اینقدر بر نیاز به عدالت در زندگى انسان سالم، صحبت می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کتاب: Maps of meaning
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *