شبنم هستم ۲۵ ساله که مادر خود را از دست دادهام و پدری دارم که بیمار است و ناتوان . از بیست سالگی ارتباطی داشتم با پسری ۱۰ سال بزرگتر از خودم ( رضا – ثروتمند – دیپلمه ) که خیلی از نظر مالی به ما کمک میکرد اما مدتی قبل به خاطر لغزشهای اخلاقی و خیانتهایی که به من میکرد از او جدا شدم و چند ماه بعد با پسری ۲۹ ساله ( حسن – فروشنده لوازم خانگی ) وارد ارتباط شدم که به شدت به من علاقه من است و قصد ازدواج دارد ولی چند مشکل دارم :

نفر اول هنوز با من ارتباط تلفنی دارد و به من میگوید که دوست جدیدم قصد سوء استفاده از من را دارد و به نوعی به خاطر تجربه زیادی که در زمینه ارتباط دارد ؛ مورد مشورت من قرار میگیرد و اخیرا هم به شدت اصرار دارد که دوباره رابطه خود را از سر بگیریم اما پیشنهادی از جنس ازدواج نمیدهد

نفر دوم تلاش میکند اما مثل رابطه قبلی ام ، توان ندارد و مردد هستم اجازه خواستگاری به او بدهم یا نه .
لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ دکتر شیری:

👈شبنم ۵ سال اول دهه سوم زندگی خود را صرف ارتباطی کرده است که ختم به تجربه سنگین خیانت شده است و در بیست و پنج سالگی هم مرد اینده خود را از دست داده است هم پدری بیمار دارد که نمیتواند به او اتکای عاطفی یا مالی حس کند بنابراین وقتی زن دچار نا امنی بشود در همه تصمیم گیری های او اثر دارد . نفر دوم این ارتباط خیلی زود پیشنهاد ازدواج داده است و به نظر میرسد طوری شیفتگی را تجربه میکند که به خاطر ترس از دست دادن ، سریعا پیشنهاد ازدواج داده است !

این مطلب را هم بخوانید
وقتى رابطه اى عفونت زده است

✔️شبنم هنوز با فرد اول در ارتباط است زیرا احتمالا نیاز دارد که شکستن غرور او را ببیند و به التماسهای او نیاز دارد بنابراین بیش از اینکه نیازهای مالی و مدیون بودن او نسبت به رضا ، شبنم را به سمت ارتباط بکشد ، نا امنی شدید او بعلاوه خشمهای فروخفته او ، بنزین این ارتباط را تامین میکند

✔️اما رضا ، او به احتمال زیاد جزو افراد خود شیفته است . خود شیفته ها در ارتباط عاطفی فقط خودشان را میبینند و وقتی ارتباطی را از دست بدهند به شدت تلاش میکنند تا آنرا برگردانند . در این ماجرا رضا از در نصیحت و مشاوره وارد گود شده است تا زیرآب حسن را بزند و دوباره شبنم را به ارتباط بکشاند . شاید عجیب باشد که بدانید وقتی این مردان رقیبی حس کنند ، چنان انرژی پیدا میکنند و چنان ابراز عشقی میکنند که حیرت میکنید . در واقع رضا به شدت به این برنده شدن احتیاج دارد تا با پس زدن حسن و بدست آوردن دوباره شبنم ، مدتی احساس سرخوشی کند .

✔️شبنم لازم است رابطه خود را با پدرش تصحیح کند و با ترمیم احساس عزت نفس خود ، اجاره ندهد تا زنگ تفریح مردان شود . در این صورت میتواند درباره ارتباطش با حسن ، با حمایت خانواده خود وارد عمل شود وگرنه حضور همزمان رضا و حسن در روان شبنم به شدت او را فرسوده میکند و او را از زنانگی خالصش دور میدارد.
#دکتر_شیری

7 پاسخ
  1. فاطمه
    فاطمه گفته:

    بسیار عالی بود ،بازهم خداروشکر شبنم متوجه اشتباه شده و از درمانگر کمک خواسته.و رضا قطعا خودشیفته بی ارزش .و حسن هم مهرطلب و دچار رهاشدگی.

    پاسخ
  2. نیکو
    نیکو گفته:

    آخه اینطوری حساب کنیم، همه یه مشکلی دارن. مهرطلبی، رهاشدگی و وسواس و… تا همین الانم خیلی سخت گرفتیم و به مشکل خوردیم. مشکلات اقتصادی هم از طرف دیگه. با این اوصاف اصلا ازدواج نکنیم بهتر نیست؟

    پاسخ
  3. عاطفه
    عاطفه گفته:

    دقیقا موقعیت الان من مانند شبنم هست با این تفاوت که من ۳۱ ساله ام و پدرم را از دست داده ام ،
    من درست متوجه راهکارتون نشدم جناب دکتر که در این موقعیت چه کاری میتوانم انجام دهم؟چطور عزت نفس خود را ترمیم کنم؟!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *