در اولین جلسات دیدار، مى خواهم در ذهن خواستگارم خوب به نظر بیایم و در ذهنش بمانم. چه کار باید بکنم؟

✍️یکى از کارهاى غلط که اغلب انجام مى دهند، تلاش زیاد برى تحت تاثیر قرار دادن طرف است، کارهایى مثل لطیفه گفتن. بعضى ها هم ترجیح مى دهند به جاى رفتار رسمى، طورى رفتار کنند که طرف احساس راحتى کند. کارى که به طور ویژه براى پسرها خطرناک است، چون ممکن است ذهن طرف را به جاى سوق دادن به سوى ازدواج، به افکار دیگر بکشاند! در عین حال، آرامش زیاد هم باعث می شود که ویژگى خاصى براى در ذهن دیگرى ماندن وجود نداشته باشد. بدیهى است که صحبت کردن در مورد توانمندی هاى مدیریتى و پروژه هاى کارى بیشتر به درد مصاحبه شغلى می خورد تا تحت تاثیر قرار دادن یک خانم. یادمان باشد، تحت تاثیر قرار دادن یعنى وقتى از او جدا می شویم، لااقل یک ویژگى خاص ما در ذهن او باقى بماند تا براى دیدار مجدد رغبت داشته باشد.

✔️وقتى مى خواهید کسى را تحت تاثیر قرار بدهید ، به این فکر کنید که او هم احتمالا تلاش می کند شما را تحت تاثیر قرار بدهد؛ پس شما هم به او همین حس را بدهید. بگذارید خودش را کامل عرضه کند. وقتى از موفقیت هایش حرف می زند با هیجان گوش کنید (منظور ریاکارى نیست، معنى اش درست گوش کردن است). در این صورت به خیلى چیزهاى بیشترى از این آدم پى خواهید برد.

✔️اگر او مردى است که از تجربه موفق کاری اش حرف می زند، بگویید که براى شما جالب است که در این وضعیت بیکارى خیلى از مردان، او شرایط کارى خوبى دارد. اگر دخترى است که از موفقیت تحصیلى اش مى گوید، خیلى ظریف به او نشان بدهید که به هوش و پشتکارش افتخار می کنید.

این مطلب را هم بخوانید
اختلاف فرهنگی من با خانواده ام، برایم رنج آور است

✔️فراموش نکنید که هر کسى قبل از عنوان هاى کارى و اجتماعی اش، یک انسان با ویژگى هاى جنسیتى خودش است. بی توجهى به جنسیت مخاطب در بحث آشنایى هاى ابتداى ازدواج، باعث خطایى تلخ خواهد شد. به یک زن این حس را بدهید که زن است و براى شما جذاب. همیشه چیزهایى هست که از نظر یک آدم باهوش از دست نمی روند.

✔️وقتى همه سعى می کنند از موفقیت هاى خودشان حرف بزنند، شما به سادگى از شکست هاى کوچک و تلاشتان براى احیاى زندگى صحبت کنید تا بتوانید قدرت همدلى طرف را محک بزنید. استفاده به موقع از طنز درحالى که طرف جدیت ما را دیده است هم کار ظریفی است که باید با مهارت انجامش بدهید.

 

👈 پیشنهاد می شود: آموزش غیرحضوری «ازدواج مثبت ۳۶۰»

5 پاسخ
  1. سارا
    سارا گفته:

    اگر خواستگارمون تو شب خواستگاری جوری رفتار کرد که انگار هیچ چی بلد نیست و هیچ چی از زندگی نمیخواد و رفتار اجتماعی بلد نیست، آیا ادامه بدیم یا تمومش کنیم؟

    پاسخ
  2. Negar
    Negar گفته:

    سلام دکترشیری
    من خیلی وقته برنامه ای بودم که بتونم براتون تکست بذارم
    با پسری که در ارتباط دائم درحال رفت و امد است باید چه کرد چه طور برخورد کرد
    میرود بدون هیچ دلیلی و چندماه بد برمیگردد و ادعای دوست داشتم هم دارد
    من خیلی درگیر شدم بااین موضوع و حال خوبی ندارم واز فکرم بیرون نمیرود

    پاسخ
  3. مریم
    مریم گفته:

    من یه مشکلی دارم که البته نمیشه گفت مشکل شاید یه توانایی هست ولی واقعا ذاتیه ک خودم اخیرا متوجه شدم ک با هر کسی صحبت میکنم معمولا معمولا طرف مقابل نظرش در مورد من مثبته و همون بار اول ب قولی تحت تاثیر قرار میگیره ولی متاسفانه توانایی بیان نظر خودم رو ک منفی هست ندارم و نمیخوام طرف مقابلم فکر کنه ک من فخر میفروشم چون اغلب ی سری مسائل مهمی پیش میاد ک از نظر من تو رابطه میتونه اثر منفی بذاره ولی طرف مقابل مسائل رو کوچیک و قابل حل میدونه
    چطور نه بگم؟!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *