کتاب درباره بزرگان اقتصاد ایران کمکمان می‌کند نا ببینیم این مردان و زنان با وجود اتفاقات عجیب مشابه اقتصادی از دوران پهلوی تا کنون، چگونه این امپراطوری‌های موفق اقتصادی را راه انداخته‌اند؛ من با خواندن این زندگینامه‌ها، دیدگاه دقیق‌تری یافتم از کتاب‌هایی که درباره موفقین کنونی دنیا می‌خوانم؛ مفهوم استارباکس را می‌خوانیم ولی بدون خواندن وضعیت جامعه خود، چگونه از تئوری به اجرا برسیم؟
ما طوری زندگی استیو جابز را می‌خوانیم که کف کنیم در حالی که خوانش زندگی رضا نیازمند ما را طوری دیگر کمک می‌کند (مصاحبه اتاق ایران):
“ پیرمرد در ۹۶ سالگی خود صبور بود و در فکر؛ فکر اقتصاد ایران او را رها نمی‌کرد. می‌گوید برنامه خوب نباید به دست افراد بی‌سواد سپرده شود و مشکل امروز اقتصاد کشور را «بی‌سوادی» و «بی‌تجربگی» مجریان آن می‌دانست. روزی هشت ساعت قرآن می‌خواند. قرآن به ترتیب نزول و قرآن به ترتیب موضوع و کتاب «شیعه چه می‌خواهد و چه می‌گوید» را تدوین کرده است. رضا نیازمند در سال ۱۳۰۰ در همدان متولد شد و در ۲۲ سالگی در رشته مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شد. او یکی از تکنوکرات‌هایی است که تاریخ ایران به او مدیون است؛ بنیان‌گذار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بنیان‌گذار سازمان مدیریت صنعتی و اولین مدیرعامل شرکت ملی مس ایران. او نویسنده کتاب «تکنوکراسی و سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران» است که صنعتی‌ شدن ایران را ورق می‌زند”
تشکر از
نشر نی
نشر گام نو
برای انتشار این مجموعه

این مطلب را هم بخوانید
کتاب شادی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *