گوش نیوش: زنانگی چیزی بیش از مونث بودن است ….

این گوش نیوش بیش از یک میلیون بار شنیده شده است

دریافت این گوش نیوش:

22 پاسخ
  1. میثاق نیرمی
    میثاق نیرمی گفته:

    مثل همیشه عالی و دوست داشتنی
    ممنون به خاطر تلاشی که برای بهتر زندگی کردن ما میکنید
    واقعا انگار از نزدیک تک تک ما رو میشناسید

    پاسخ
  2. سارا
    سارا گفته:

    سلام دکتر واقعا ازت متشکرم به خاطر تمام زحماتی که برای آگاهی و کمک به ما میکشی. به نظرم اصلا نزاشتن که ما طعم خوب زنانگی رو بچشیم. همش از بچگی بهمون گیر دادن تا به الان که من۳۴ سالمه. این کارو نکن. اونجا نرو. با این حرف نزن. این و نپوش و …. که میگفتیم چرا!؟ میگفتن چون دختری. چون بهت بد نگاه میکنن. چون به حریمت تجاوز میکنن. اصلا به نوع جنس ما زنها دقتی نشده. به لطافتمون. به شکنندگیمون. به عشقی که تو نگاهمونه یا تو صدامونه. به صداقتمون. همش همه رفتن تو بازی با ما زنها. همش تنبیه. همش تغییر. همش تحقیر. والا مردم به خود خدا. منم برحسب آفرینشم حق زندگی و حیات دارم. خیلی مردی دکتر که دردو دلامون و به زبون میاری و به گوش همه میرسونی. برات آرزوی سلامتی دارم.

    پاسخ
    • پروانه
      پروانه گفته:

      فوق العاده بود ودکترشیری ازشما یه دنیا ممنونم به خاطرزحماتی که بابت آگاه کردن وکمک به مامیکشید

      پاسخ
  3. Raheleh
    Raheleh گفته:

    آقای دکتر تا بحال هیچ کسی در این سطح در شناخت و تعریف روح زن در این کشور به اندازه شما زحمت نکشیده…خدا قوت به این راه پر فراز و نشیب ادامه بدین که ارتباطات خوب در این سرزمین رو به نابودیه…از صمیم قلبم براتون دعا می کنم همیشه…

    پاسخ
  4. ساحره
    ساحره گفته:

    سلام ، خدا قوت دکتر شیری توانمند
    اولین بار است که از زبان یک مرد ، تعریف زنانگی را میشنوم و چقدر عالی توصیف کردید ، سپاس از زحماتی که در این راه میکشید ، به همه بانوان سرزمینم توصیه میکنم ،مجموعه شفای زنانگی دکتر شیری را تهیه و با گوش جان بشنوند .

    پاسخ
  5. انیا
    انیا گفته:

    این گفته ها چه دلیلی داره که با اینهمه حزن و اندوه همراه باشه … مردها هم گاهی مورد ظلم زنها قرار گرفتن و تلاش کردن کاشانه ها رو حفظ کنن … زمینه گفتار به این خوبی بایستی که حزن نداشته باشه …. خداوند با مرد حرف نزده با بشر حرف زده دکتر عزیز … حس قربانی شدن به شنونده منتقل میشه با این اندوه دکتر جان

    پاسخ
  6. سمیه نورعلی
    سمیه نورعلی گفته:

    اصلا قبول ندارم این نظراتو،و بسیار حذف دارم بذای جواب دادن 🙂
    مثلا اینکه ما می تونیم ضعف مردانمون رو ببینیم بده؟
    مثلا ما بشینیم مثل مادربزرگانمون استعدادهامون رو تلف کنیم؟و حالا تحصیل و شاغل بودن و…بذاریم برا مردا؟
    خیلی متاسفم که تخم این تفکرات رو در زنان ما میکارید،بحاش من فکر میکنم خوبه به انسان هامون یاد بدیم که اگر دنبال کار و تحصیل و…هستیم،همه اینها در راستای انسان بودن مون باشه.انسانیت رو به جنسیت تقلیل ندیم.

    پاسخ
  7. Nafis
    Nafis گفته:

    آقای دکتر شیری، دستاوردهای بشر ( چه زن و چه مرد) اگه با هدف و آرمانهای انسانی تعریف شده باشه و مسیرش مورد علاقه شخص باشه، نه تنها باعث خستگی روحی و روانی نمی شه بلکه جلوی به پوچی رسیدن انسان رو می گیره. و این هیچ ربطی به مرد یا زن بودن شخصی که کار می کنه نداره. اگه هم خستگی جسمی ایجاد کنه نه تنها مذموم نیست بلکه این خستگی قابل تقدیره. نتایج آمارگیری های روانشناسی هم نشون داده حتی در کشور خودمون، بیشترین گروهی که در معرض اختلالات روانی و افسردگی میانسالی قرار دارند، زنان خانه دارند.

    آقای دکتر، دستاورد و انسانیت دو چیز متناقض نیست. اتفاقا دستاوردهایی که با هدف درست بنا شده باشه منجر به بهبود جامعه انسانی می شه. به عبارتی انسانیت از مسیر دستاوردها می گذره. این طرز فکر ایشون من رو یاد کتب مذهبی می ندازه که سر تا تهش داره در مورد عبادت صحبت میشه و کلمه ای از ” کار” در این کتاب ها نیومده.

    در مورد مقایسه با زمان مادربزرگ ها واقعا مغلطه خنده داری صورت گرفته. مادربزرگ های ما بدبخت ترین انسان های روی زمین بودند و اصلا هم زندگی شادی نداشتند. بخاطر نیاز مالی مجبور بودند تا آخر عمر هر نوع بدرفتاری ای رو از همسرشون بپذیرند حتی چند همسری رو . مشخصه که شما همه چی رو از دور می دیدید و حتی یک بار پای درد و دل مادربزرگتون ننشستید. اصلا بدبختی و سیه روزی مادربزرگ های ما باعث بوجود اومدن جریان های فمنیستی و تغییر سبک زندگی زنان در قرن بیستم شد.
    بله مادربزرگ های ما بخاطر نداشتن استقلال مالی مجبور بودن توان سازگاری خودشون رو بالا ببرن و بسوزن و بسازن شما ناراحت هستید که دخترای الان اینجوری نیستن؟ باید هم ناراحت باشید چون دوران مردسالاری در حال گذاره
    ناراحت هستید که زن ها ایراد مردها رو با قدرت می بینن و بیان می کنن و از زندگی با مردی که ایده آلشون نیست امتناع می کنن؟ باید هم ناراحت باشید چون دوران مورد علاقه شما و هم فکرهاتون در حال گذاره.
    ناراحت هستید که زنان موفق همدم فهمیده خودشون رو پیدا نمی کنن؟،خوب دلیلش این هست که مرد هم سطح اینها کمه نه اینکه دلیل رشد زیاد این زنها باشه.
    در ضمن صحبت هایی که در باب تقدس بخشیدن الکی به آشپزی و وظایف سنتی زن بود، سراسر مغلطه آمیز بود. آشپزی و خانه داری و وظایف سنتی زن به دلایل اجتماعی زیادی به ضرر زن تموم می شده و در دنیای مدرن به همین دلیل برون سپاری می شه.
    من فکر می کنم که این افراد به غایت سنتی دوست دارن که زن رو ابزاری در دست خودشون ببینن. موجودی که صد در صد خواسته هاش در گرو بودن با مردها تعریف بشه. و تغییر چشم انداز زن های مدرن بیش از حد برای این افراد غیر قابل تحمل هست.
    من واقعا متاسفم از همچین کلیپ هایی. موسیقی متنی رو هم که در کلیپ گذاشته بودید یک مغلطه محسوب می شه که مخاطب قوه منطق خودش رو تعطیل کنه و از نظر احساسی با جنابعالی همگام بشه.

    پاسخ
  8. َیگانه.ج
    َیگانه.ج گفته:

    سلام.خدا قوت.
    ازاول تا آخر فایل اشک ریختم.
    چرا که وقتی درس میخوندم و به فکر آینده و درس پیشرفت بودم مادرم با این طرز فکر که هر چه قدر پیشرفت کنی آخر کهنه شور قراره بشی……بعد ازدواج بعداز هرتلاش و پیشرفتی همسر گرامی با …….میگفت میخواهی خودت را به دیگران نشون بدی…..ولی تلاش کردم….کار کردم….زندگی درست کردم….هزینه تحصیل بچه ها رادادم…..خودم درس خوندم….جایگاه اجتماعی نسبتا خوبی دارم…..ولی …….
    خوشحال نیستم ……چرا که در ضمیمه داشته هام حرفها و خاطرات تلخ دارم.اطرافیان در روبرو برای این همه تلاش مذمت ودر پشت سر تعریفم میکنند……

    پاسخ
  9. شنبا
    شنبا گفته:

    سلام آقای دکتر
    یعنی الان شما می فرمایید خانم ها دنبال کار، تحصیل و درآمد نرن؟؟
    به نظر من پیشرفت در کار و تحصیل منافاتی با زنانگی نداره.
    فشارها و دیدگاه های اشتباه جامعه ی ماست که زن رو از زنانگی اش دور می کنه، نه تحصیل و کار.
    تا به حال که مادران ما تحصیلات بالا نداشتن و اصلا وارد بازار کار نمیشدن، چه دست آوردی داشتن که ما راه اونها بریم؟؟؟
    بجز اینکه تمام این سالها مردها براشون تصمیم گرفتن، بجای اونها حرف زدن و فکر کردن.
    حتی در مورد مسایلی که کاملا زنانه بوده و نیازمند مشورت با یک زن.
    نهایت این شده که زن رو از حقوق طبیعی خودش محروم کردن و اون رو لایق رسیدن به پست های بالا نمی دونن و حتی همین کارهایی که شما می فرمایید خلق کردن رو پست و کوچک می‌دونن.
    اگر جامعه ی نا براساس عدالت اداره میشد و به مادری، همسرداری و کار یک زن خانه دار همون قدر بها داده میشد که به کار همسرش، بله میشد در مورد صحبت های شما جور دیگه ای فکر کرد. اما نه حالا که در جامعه ی ما بدلیل عدم حضور زنها در بطن جامعه در طی سالهای متمادی اونها رو از حقوق طبیعی خودشون محروم کردن.

    پاسخ
  10. مهدیه
    مهدیه گفته:

    این گوش نیوش عالی بود به من که دوران بعد از بحران رو دارم طی میکنم و به کمک شما تونستم رشد شخصیتی زیادی داشته باشم فوق العاده کمک کرد …مطمئنم هرکاری کنیم تاوان داره و بلاخره روزی باید تقاص اشتباه رو پس داد …اشکالی نداره این مشقت ها برای انسان اگه راه درست رو در پیش بگیره رشد و رسیدن به تعالی به همراه داره و انسان بزرگ میشه …من صدف درون خودمو پیدا کردم و به لطف شما خیلی بزرگتر از اونچه که تموم سالها فکر میکردم دارم رشد میکنم …ممنون و سپاس بخاطر لطفی که خاصه ی خودم بود در این گوش نیوش و بهم ارزانی داشتید موفق و پیروزباشید

    پاسخ
  11. مژگان
    مژگان گفته:

    سلام آقای دکتر. ای کاش ب جای اینکه افسوس بخوریم ای کاش زنها در گذشته میماندند و فکر پیشرفت تحصیل و استقلال از سرشون میپرید به مردها آموزش میدادید ک زنها را درک کنند وخستگی را از روح و جسم زنان بزدایند

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را هم بخوانید
گوش نیوش : سه سوال تكان دهنده زندگى