سلام. من پسری هستم ۳۲ ساله مجرد، از سن ۱۸ سالگی پدرم دچار بیماری سختی شد که چندین و چندبار عمل جراحی انجام داده و الان تقریبا ۸ سال میشه که زمین‌گیر شده، من به دلیل اینکه پسر بزرگ خانواده هستم مسئولیت سنگینی به روی دوشمه؛ از جوونی، ازدواج و همه چیز زندگیم زدم به خاطر پدرم و بزرگترین مشکل الان من مرگ پدرم نیست بلکه زمانیه که حالش بد میشه و مجبور میشم که شبانه‌روز پای اون در بیمارستان بایستم به محض اینکه کمی حالش بد میشه استرس و وحشت از روزای سخت تمام وجودم رو میگیره به حدی که شب و روز ندارم و زمانی که میخوابم از استرس در خواب آنچنان دندونهایم رو روی هم فشار مید م که زمانی که بیدار میشم نمیدونم فک و دندون دردم هر کار که ذهنم میرسه انجام میدم اما همیشه استرس و وحشت دارم نمی تونم پدرم رو به کس دیگه ای بسپارم، خد ا هم که احساس میکنم با من قهر کرده! باید چیکار کنم لطفا کمک کنید.

این مطلب را هم بخوانید
خانمی که مشغول به کار است حقوقش را چگونه در منزل خرج کند؟
4 پاسخ
  1. زهرا
    زهرا گفته:

    من هم همینطور بودم همه مسئولیت مادر و ۶ خواهر برادر رو به عهده گرفتم و خودم نه تفریح کردم نه زندگی دلچسب و هرچی مورد ازدواج بود رو بهم زدم الان ۳۷ سالمه همه اونا صاحب خونه زندگی و ماشین هستند و من هنوز مجرد و بی خونه و بی ماشین و با درآمد اندک و ازدواج نکرده که همیشه فکر میکنم اونها مسبب همه این عقب موندگی من هستند.

    پاسخ
  2. نرگس
    نرگس گفته:

    این موضوع که گاهی باتوجه به شرایط زندگی ناچاریم خودمان را وقف کنیم یکی از مشکلات زندگی من هم هست.بعد از مرگ خواهرم،خواهرزاده نوجوانم با ما زندگی میکند و پدرومادرم در این سن به سختی با دغدغه های نوجوانانه و کارهای او روزها را میگذراندند و حالا پدرم از دنیا رفته..
    تلخی پشت تلخی و اوضاع طوریست که من که فرزند اخر خانواده و تنها فرزند مجردم مدام در عذاب وجدان به سر میبرم.گاهی حتی کمک درست و حسابی به مادرم نمیکنم یا نمیتوانم برای خواهرزاده ام ببشتر انرژی بگذارم و مدام در حال فرارم ولی وقتی یک قدم برای خودم برمیدارم و میخواهم کمی از این جو رها شوم عذاب وجدان میگیرم که اگر من بروم پس این ها چه…روزهای وحشتناکیست وواقعا نمیدانم چطور باید به خودم و عزیزترین هایم کمک‌کنم..

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *