۱- وقتی در برابر کسی قرار می‌گیریم که جایگاه بالاتر از ما دارد، احتمال سوءاستفاده از قدرت و اتوریته بالا می‌رود.

۲-یک رابطه کاری، درمانی، آموزشی تعریفش مشخص است، وقتی رابطه عاطفی یا جنسی می‌آید این وسط، نوعی سقط جنین روانی در این رابطه رخ می‌دهد که منجر به آسیب روانی شدید می‌شود.
۳-فرد مورد سوءاستفاده زمانی متلاشی می‌شود که جامعه از او بپرسد تو چی کار کردی که مورد انتخاب فرد متجاوز واقع شدی؟ در این نگاه فرد قربانی، خود عامل تهییج متجاوز بوده! این دیدگاه کسانی است که زنانگی را منشا شر می‌دانند.
۴-در افشاگری‌های سال گذشته آمریکا، بعضی‌ها شرایط را برای اخاذی مناسب یافتند و باج گرفتند؛ زیرا شایعه به مراتب باورپذیرتر است در جامعه هیجان‌زده. در ایران نیز پشت آتشبار رسانه‌ای، از حق قربانی دفاع بکنیم و ‌مراقب باشیم آلت دست تسویه حساب‌های سیاسی و صنفی نشویم.
کار خطا از هر کسی خطاست. انگار پوشش سنگین بعضی رسانه‌های خارج میهن بر این اخبار، بیشتر از اطلاع‌رسانی حقوق مردم، دهن کجی به حکام است؛ باز هم یک تسویه حساب به بهانه مردم😔
۵-بعضی اتاق‌های درمان متاسفانه مبری از اغفال روانی جنسی نیستند، قربانیان متعددی هستند که توسط درمانگر خویش اغفال شده‌اند که زخم وحشتناکی را حمل می‌کنند.
۶- حمایت کنیم از قربانی، چگونه؟ #تو_تقصیر_نداشتی
این جمله عجیب حمایت می‌کند
۷-اگر قربانی هستیم برویم نزد روان‌درمانگر و در زخممان به پختگی برسیم.
۸- متجاوز لازم است مجازات شود با قاطعیت قضات شجاع و مطبوعات و صفحات ما لازم است جلوی بی‌اخلاقی رسانه‌ای را بگیرند؛ این میل شدید به افشاگری بیشتر ترس‌آور است؛ زیرا بیشتر از احقاق حق قربانی، تخلیه خشم است.
دکترشیری
پ ن
تشکر از برنامه کافه هنر
پ ن
دانشجویی که در مقطع دکتری، مجبور است اسم استاد را سر مقاله یا ترجمه کتابش درج کند بدون اینکه ایشان کار خاصی کرده باشد، روح و روانش مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و از ترس پایان تحصیلاتش ترجیح می‌دهد رد کند برود.

این مطلب را هم بخوانید
غلبه بر کمال‌گرایی منفی
1 پاسخ
  1. lilikhosro
    lilikhosro گفته:

    سلام.امیدوارم به دیدگاهی از انسان و انسانیت و جایگاه والای اشرف مخلوقات برسیم.
    بحث دردناکی هست .بازکردن ودست کاری کردن زخمها اسیب بیشتری میزند به جامعه مردسالاری ما….ولی فکر میکنم میتونم شجاعت داشته باشم که اعتراف کنم …ممکنه اسیب بیشتر باشه تاترمیم .نمیدونم….نمیتونم از الان بگم چه برخوردی ممکنه بامن بشه….ولی از یه جابایدشروع بشه .خیلی علاقه دارم از طرح شما استقبال کنم وهرکمکی میتونم به بقیه بکنم تابااگاهی بیشتربرخورد کنند.لیلا خسروزاده هستم از شهرمذهبی و سنتی اصفهان….

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *