تنهایی سه لایه دارد:
تنهایی فیزیکی، تنهایی عاطفی و تنهایی فسلفی

✔️در یک رابطه ی خوب قراره شما از نظر فیزیکی و از نظر عاطفی تنها نمونید. اما حواستون باشه جفت شما قرار نیست تنهایی فلسفی شما را پر کنه.

✔️سلیقه ی مشابه داشتن خوبه. ولی فلان مفهوم عمیقی که شما از فلان فیلم میگیرید، فلان حس خاصی که از طبیعت میگیرید، فلان لذت خاصی که از عرفان میبرید، قرار نیست توسط همسر شما هم درک بشه.

تنهایی فلسفی جزئی از فردیت شماست و همین تنهایی شما رو بعنوان یک شخص خاص از تمام عالم متمایز میکنه.

✔️ممکنه افرادی باشند که شریک عاطفیشون از نظر فلسفی هم بهشون نزدیک باشه (که دیگه خوشا به حالشون) ولی مراقب باشید که گاهی بهتر است سعی نکرد با کسی که از نظر فلسفی به ما نزدیکه رابطه ی عاطفی برقرار کرد زیرا این نزدیکی به اشتباه تعمیم داده میشه به نزدیکی های عاطفی و درست از همین نقطه است که خیلی ها گزیده می شوند.

✔️برای رابطه ی عاطفی ملاکها متفاوته… برای رابطه ی عاطفی خوب داشتن، دنبال فلسفه نگرد. دنبال ملاکهای رابطه ی بین یک مرد و یک زن بگرد.

✔️نباید همه ی زندگی خودت رو در رابطه تعریف کنی… هنر، سرگرمی، دوستان دیگه، مطالعه، و … خیلی چیزهای شخصی دیگه در رابطه باید داشته باشی. سرمایه گذاری تمام زندگیت روی طرف مقابلت، بار سنگینی به دوشش میندازه و ممکنه فراریش بده.

✔️قبل از اینکه بخوای حال طرف مقابلت رو خوب کنی، حال خودت رو خوب کن. خوشحال کردن بقیه وقتی معنا داره که خودمون خوشحال باشیم. خوشحالی‌ای که فقط وابسته به خوشحال بودن بقیه باشه خطرناکه.

این مطلب را هم بخوانید
حریم زندگی شخصی در رابطه عاطفی

✍️ این متن، دست‌نوشته‌ی یکی از دانشجویان دکتر شیری است.

 

📌 پیشنهاد می‌شود:

 

6 پاسخ
  1. زهره
    زهره گفته:

    سلام.باز هم ممنون از مطلب مفیدتون.فقط من متوجه نشدم چرا با کسی که از نظر فلسفی شبیه ماست بهتره وارد رابطه نشد؟ و منظور دقیقا از فلسفه چیاس؟

    پاسخ
  2. ساره
    ساره گفته:

    این همان مفهومی است که یکی از زنان عارف تاریخ در توضیح رابطه خود با فلان مرید گفت:
    وی محرم طریقت من است نه محرم طبیعت من.

    پاسخ
  3. انوشا
    انوشا گفته:

    برای من سوال پیش آمد چرا نباید با کسی که از نظر فلسفی به ما نزدیکه ارتباط عاطفی برقرار کرد؟
    البته به نظرم رسید منظورتون اینه که باید با حساسیت به این موضوع نگاه کرد و صرفا نزدیکی فلسفی رو دلیل بر نزدیکی عاطفی ندونست چون این دو حوزه های مختلفی هستند و الزامی وجود نداره کسی که از نظر فلسفی به ما نزدیکه از نظر عاطفی هم نزدیک باشه.
    آیا مفهوم مطلبی که گفتید همینه یا ابعاد دیگری داره؟

    پاسخ
    • آنا
      آنا گفته:

      اول بهتر هست از لحاظ جنسی و عاطفی بهم نزدیک باشید بعد در رابطه با دیدگاه فلسفی همدیگر رو بسنجید. چون گاها پیش میاد که طرف فکر می کنه چون از لحاظ فلسفی بهم نزدیک هستن پس حتما برای هم خوب هستن و از لحاظ عاطفی و جنسی هم می تونن هم رو ساپورت کن ولی بعد که وارد رابطه میشن ، میبینن اشتباه کردن. اگر دو نفر که از لحاظ جنسی بهم نزدیک هستن و از لحاظ عاطفی می تونن همو ساپورت کنن اگر از نظر فلسفی هم بهم نزدیک باشن که که عالیه،

      پاسخ
    • لیلا
      لیلا گفته:

      یعنی اینکه باید با کسی رابطه عاطفی داشته باشی که نسبت به احساس و عواطفت و حتی شرایط مالیت احساس مسئولیت کنه. نه اینکه به صرف دیدگاه‌های فلسفی نزدیک بهم عاشقش بشی. چون تا وقتی این دیدگاه‌ها ارزشمندتره که عملی بشه فقط تو حرف نباشه. حرف خالی بدرد نمیخوره. اهل عمل کردن، تعهد، خویشتنداری باشه.

      پاسخ
  4. الناز
    الناز گفته:

    من کاملا موافقم.چون یکبار درگیر همچین رابطه ای بودم و برام بسیار گرون تموم شد،فقط به خاطر نزدیکی از لحاظ فلسفی،خیلی کمبودهای اون آقا رو ندیده می‌گرفتم و باعث شد ۲سالم تلف بشه…

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *